Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CS3 vägrar öppna RAW - plötsligt

Produkter
(logga in för att koppla)

carinlinnea

Aktiv medlem
Plötsligt vägrar mitt CS3 att öppna mina RAW-filer från Nikon D300 (nef). Det har funkat förut, så jag fattar ingenting. Med CS2 funkar det ju inte att öppna D300-filer, så när jag bytte kamera bytte jag även upp mig och köpte helt lagligt en uppdatering till CS3. Det har funkat sen i vintras och nu händer detta! Min PC har säkert uppdaterat ett och annat sen jag öppnade en RAW-fil senast, det är det enda jag kan tänka mig har hänt. Nån som har tips - vet inte vad jag ska göra!
"Kunde inte fullfölja din begäran eftersom det inte är rätt typ av dokument" står det i dialogrutan när jag försöker öppna, har prövat med flera olika filer från flera olika fototillfällen.
Hälsn Carin

"Kunde inte fullfölja din begäran eftersom det inte är rätt typ av dokument" ...

Detta är väl standardmeddelande man får när man inte har rätt version av Adobe Camera Raw installerat.
Vet inte hur detta har kunnat hända, eftersom det har funkat förr, men testa att installera om ACR och se om det hjälper.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar