Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crumpler och liten DSLR (Pentax *ist DS)

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Hej!

Vill ha en fotoväska som inte ser ut som en fotoväska. Tänkte därför kolla med er om ni vet om Crumpler har en fotoväska där man kan låta objektivet "hänga" ned? Samsonite Trekking har en sådan variant (tror att det är 130 eller 120).

Storleken spelar inte så stor roll, har bara kameran och sladdarna just nu så om detta är det enda som får plats så är det OK. Vet inte när jag kommer kunna köpa blixt och extra objektiv, men det lär dröja ett år åtminstone...

Ursäkta för att jag frågar här, har inte haft tid att kolla så mycket på deras hemsida, har tittat lite, men inte hittat något ännu... (och neej! ber er inte kolla åt mig, tänkte bara kolla om någon sitter inne med kunskapen)

Om ni dessutom vet någon affär här i Göteborg som säljer den så säg till! :)

/Karin
 
Vet inte riktigt vad du menar med att hänga ner, men visst kan du stoppa ner kameran med objektivet neråt i en Crumpler... och så är det ju en sån glad gubbe på väskorna, lycka till!
 
Jag tror din lilla kamera kommer att försvinna i Crumplers gigantiska utrymme. Nu har jag ingen koll på alla modellerna, men dom jag har sett är stora.

Jag hade valt en liten kompakt axelväska som bara rymmer det nödvändigaste. En sådan kan man packa ner i en vanlig ryggsäck.
 
En Crumpler Tallee är inte allt för stor, passar perfekt för en liten systemkamera. Finns ju mindre modeller också som "Stamp Claimer" ...
 
var hittar men en?

och var hittar man en crumpler i sverige?
på bhphoto.com säljs de för ca 30 dollar om
jag inte misstar mig.



: m som söker efter en tallee!
 
Kameradoktorn har några stycken. Har även sett dem på Bookbinder's Design på NK (allt i Sthlm).
Är själv nöjd med min "December Quarter".
 
De finns på Scandinavian Photo i Mölndal, inte långt ifrån mitt hem ;), för ca 600 och uppåt, de finns nog på YFO också vid Grönsakstorget eller vart det nu ligger. Macforum tror jag har dem också, men jag är inte säker (Ta mig inte för en macanvändare nu bara..)
 
Var på SP i Mölndal, men det fanns ingen som passade min *ist DS... Och så verkar det inte som att de har någon där man kan låta "objektivet hänga ned", iaf inte enl försäljaren.

Så jag köpte den minsta LowePro som faktiskt är bra, mkt stabil och billig. Men jag ska ändå hålla utkik efter någon passande Crumpler-variant, de är ju helt klart snyggast och "osynliga".
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.