ANNONS
Annons

Crop med automatisk zoom?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zipsweden

Aktiv medlem
Undrar om någon känner till någon inställning eller liknande som ger möjlighet att jämföra bilder före/efter crop där båda bilderna tar samma plats på skärmen? Har lite svårt att jämföra bilder som jag beskär då det efter beskärning nästan alltid känns sämre, huvudsakligen beroende på att bilden då blir mindre på skärmen. Den effekt jag är ute efter är att helt enkelt visa bilden före crop med zoomnivån "anpassa till skärm" och bilden efter crop men zoomnivå "anpassa till skärm" direkt, utan att som nu behöva trycka ctrl +z och ctrl + 0 vilket inte ger en direkt jämförelse.

Que?

Menar du direkt i kameran eller i datorn? Menar du i datorn är det väl bara att zooma ut eller zooma in så att bilderna blir ungefär lika stora eller att visa bilden i helskärmsläge? Vill du ha råd om vilka knappar du ska trycka på måste du berätta vilket program du använder. Alla program kan göra detta.
Ursäkta om jag missuppfattat frågan men det är lite luddigt.

Tillägg. Jag läste igen och kanske jag förstår nu. Vill du ha en funktion som du kan använda istället för att spara ner den croppade bilden i nytt namn så att du kan jämföra sida vid sida?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto