** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crimson, vit ram

Produkter
(logga in för att koppla)

bforsmark

Avslutat medlemskap
Ska göra ett gäng förstoringar hos crimson nu. Jag tänkte välja en "svart ram med rits" och "vit ram" på vissa bilder. Men för att det ska passa i mina ramar behöver jag veta om ramarna tillkommer den beställda bildens proportioner eller om bilden krymps för att ramen ska rymmas.

Någon som vet?

Har aldrig beställt någon bild med ram, men vad jag förstår så krymps bilden.
så bild+ram får den storlek du beställt.

Ska göra ett gäng förstoringar hos crimson nu. Jag tänkte välja en "svart ram med rits" och "vit ram" på vissa bilder. Men för att det ska passa i mina ramar behöver jag veta om ramarna tillkommer den beställda bildens proportioner eller om bilden krymps för att ramen ska rymmas.

Någon som vet?

Blev nu nyfiken och började mäta mina Crimsonbilder med ramar av olika slag. Visade sig vara viss skillnad. Visst är de krympta, men inte med någon konsekvens. Så du kanske inte kan veta på förhand hur stor krympningen blir. (Men uppfilad negram tycker jag blir himla snyggt på vissa bilder...)

Måttet som anges är bild inkl ram. Så du måste beställa en större ´bild om du vill ha samma bildstorlek med en ram runt. mvh

Blev nu nyfiken och började mäta mina Crimsonbilder med ramar av olika slag. Visade sig vara viss skillnad. Visst är de krympta, men inte med någon konsekvens. Så du kanske inte kan veta på förhand hur stor krympningen blir. (Men uppfilad negram tycker jag blir himla snyggt på vissa bilder...)

Hej

Har du lagt till ramar hos crimson?

Alltså det snyggaste vore ju att använda vanlig passparteu men crimsons format stämmer dåligt. Med vit eller svart ram runt behöver jag inte beskära bilden men det kanske inte blir så bra :S

Vill ju helst slippa skräddarsy ramar och passparteut!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar