Annons

Crimson, håller dom måttet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min erfarenhet är att crimsons papper oftast är lite större än angivna mått, åtminstone när man kör deras lambda utskrifter på 35x50 och uppåt. Brukar få skära till bilderna när man måste ha det exakt på millimetern.

En annan sak som jag däremot stör mig mer på är att man inte efteråt kan se vilken papperstyp man beställt en kopia i. (Inte via frontweb klienten i alla fall). Har hänt ett par gånger att kopiorna är matta när jag är hundra på att jag beställt blankt.

Förutom dom sakerna så har crimson allt jag efterfrågar och till vettiga priser med bra kvalitet.

/Stefan

Rödstick

Har också upplevt att många bilder från Crimson har rödstick. Då har jag inte bockat i "korrigera" brukar ni göra det?

Re: Rödstick

scrappy skrev:
Har också upplevt att många bilder från Crimson har rödstick. Då har jag inte bockat i "korrigera" brukar ni göra det?

Nej.. Har inte upplevt något rödstick. Sitter du med en kalibrerad skärm och har proofat enl. crimsons profil?

Har idag fått hem en del bilder och jag är väl i stort sett nöjd. Men jag kan instämma i att det verkar vara lite si och så med storleken. 21x30 är 21x30,4 ex. Det är väl ok, men återigen, man kan väl upplysa om det på hemsidan så som Proprint gör.

Sen kan jag ana ett visst rödstick i en bild med starka blåa nyanser, vet inte vad det beror på. Det är inte så det stör men det finns där och ser inte ut som det gör på min skärm när jag proofar. Kalibrerar dock min skärm efter Adobe Gamma bör väl nämnas, men färgerna har stämt något bättre vid beställningar från Proprint.

Jag fick hem massor med bilder från Crimson i tisdags, från en bröllopsfotografering i storlekar från 10X15 till 30X45. Alla bilderna var bra med god färgåtergivning och brudparet är helnöjda.
Men jag begriper inte heller dessa pappersstorlekar, det finns ju inte ett 10X15 alternativ där bilden passar direkt utan vita kanter. Varför tillverkas inte fotopapper i dom dimensioner som dom flesta kameror ger?
Jag vill ha samma sidförhållanden på papperet som på bilden 2/3.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar