Annons

Cosina 100 F3.5 macro

Produkter
(logga in för att koppla)

samispringsteen

Aktiv medlem
Hej
Ska lägga lite pengar på ett macro-objektiv, och har hittat denna glugg, har tittat på bilder och så o de ser riktigt bra ut för att vara en bra glugg för någon som aldrig haft Macro förut. Någon som kan lägga till en liten kommentar om ni vet något om detta objektiv ?.

Det är ett bra objektiv, rent optiskt. Byggkvaliteten får en att tro att den ska ramla ihop när som helst, men jag har en kompis som har den och har haft några år och den funkar fortfarande fint. Nackdelen mot andra makroobjektiv är att man måste skruva på en försättslins för att nå 1:1. Utan den får man "bara" 1:2. Det blir något osmidigare, men åas är den mycket billigare.
Nu vet jag inte vad du har för kamera, men du får nog ingen AF på nikons enklare modeller.
Se till att det är AF-versionen om du vill ha ljusmätning.

Det är ett bra objektiv, rent optiskt. Byggkvaliteten får en att tro att den ska ramla ihop när som helst, men jag har en kompis som har den och har haft några år och den funkar fortfarande fint. Nackdelen mot andra makroobjektiv är att man måste skruva på en försättslins för att nå 1:1. Utan den får man "bara" 1:2. Det blir något osmidigare, men åas är den mycket billigare.
Nu vet jag inte vad du har för kamera, men du får nog ingen AF på nikons enklare modeller.
Se till att det är AF-versionen om du vill ha ljusmätning.

Jag har en D90 :) så de funkar :) men är de värt 1000 kr ? bra som nybörjar objektiv :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto