Annons

Corel Bildbehandlingsprogram Paint Shop Pro Photo XI sve

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Aktiv medlem
Ser att scandinavien photo har mässpris på
Corel Bildbehandlingsprogram Paint Shop Pro Photo XI sve 695:- så jag undrar om den klår Elements 5 som jag har funderat på att köpa.
Har tänkt att åka på mässan men har ingen erfarenhet utav Corel är det någon som har en aning...
 
Inte testat

Har inte testat denna. Har däremot ver 9. I denna finns funktioner som inte ens stora PS har. En suveränt brusreduceringsfunktion som är väldigt lik och t.o.m.. kanske bättre än många av de köpeplug-ins som finns till PS. Här finns också en funktion som jag uppskattar: "fill in flash" som simulerar upplättningsblixt väldigt bra. Denna funktion finns ju att få tag på till PS som plugin. Sedan har ju PSP långt fler färdiga finesser än PS (även stora PS). Nackdelen med PSP kan vara att om man är van vid PS så känns flera funktioner lite omständiga. Vissa funktioner är dock klart bättre utformade än PS. T.ex. skapar du ramar och avgränsare mycket snabbare och smidigare än om du använder PS. Du kan i alla fall inte ens hitta ett mer kompetent bildbehandlingsprogram för det 10-dubbla priset. Detta gäller ver 9 som sagt men 11:an borde ju vara minst lika bra, eller?!
 
Jag har sökt utifall den även stöder RAW men det kan jag inte finna, är det någon som vet...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.