Advertisement

Annons

Copyright- namn på mina bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

neolit

Aktiv medlem
Jag såg en tutorials på nätet om hur man kan spara sitt namn som "brush" och sedan bara välja och klicka på den bild man vill ha.

Jag lyckades en gång. Jag vet inte hur jag gjorde, eller snarare vad jag inte gjorde så att jag lyckades så.
Nu försöker jag men förgäves.

Tydligen så skriver man texten som man vill ha som copyright, markerar denna lager, väljer sedan Edit+Define Brush Preset. Problemet är att min "define brush preset" inte är aktiv, så jag kan inte klicka på den.

Vad gör jag för fel att denna inte blir aktiv?
En fråga till :), hur göra man copyrightmärket på photoshop. Jag jobbar med en engelsk version av Photoshop CS3 och Mac OSX Tiger som plattform.

Mycket tacksam för svar.


Neo
 

Bilagor

  • picture 3.png
    picture 3.png
    36.6 KB · Visningar: 468
Jag har aldrig gjort detta men jag misstänker att du inte har rastrerat textlagret innan du definerade penseln. Testa det

//F
 
Daniel- jag får ingen varning eller något om detta. Var reglerar man det i så fall?


Fredric- jag förstår inte riktigt vad "rastera" betyder.
Snällt om du kunde förklara.



Neo
 
Du får ingen varning. En brush kan helt enkelt bara vara 2500x2500. Är ditt lager större än det åt något håll kommer du inte kunna göra om det till en brush. Då får du minska lagret.
 
Jag försökte i så fall göra mitt namn till en "brush". Vilket gick en gång, inte mer.

Det är ju det som förvånar mig. Vad kunde jag ha gjort.

Jag ska dock testa den lösning du Daniel har föreslagit
 
Högerklicka på lagret och välj Rasterize Type, alt slå ihop det med ett annat tomt lager. Detta för att PS ska läsa markeringen som pixlar istället för text.
 
Jag testade det Katarina rekommenderade och det ser ut att fungera.

Tack för hjälpen allihopa


Neo
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.