ANNONS
Annons

Converter!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ahhh! de där va inte alls dumt Anders! tackar så mycke för provet... som sagt så får man nog en uppfattning av alla andras åsikter och uppfattningar.. lättare å se själv och göra sin egna bedömmning av de hela... :)

//Micke
 
Micasp skrev:
Hur är de objektivet rent kvalité/bildmässigt
Va inne på å skaffa ett sånnt förut...

OK. Lite OT:

Det är riktigt skarpt. Bättre än Canons 70-200:eek:r, men inte som Canon 300/2,8. Snabb fokusering.

Men det är för tungt och klumpigt för att ersätta en 70-200/2,8 för den som vill gå runt med sitt objektiv. Direkt motljus är en katastrof.

Jag är nöjd med gluggen. Perfekt till sport och evenemang.
 
McPhersson skrev:
Billigast i Sverige är Zebramedia som tar 3025 för den. Med frakt så hamnar det på 3107:-
Andra ligger mellan 3300-3700:-

B&H tar 275$ för en. Med en kurs på 7.2 och med tullavgiften 3% för optik och med moms (25%) samt den billigaste frakten 29$ så slutar det hela på: 2758:- levererat hem. Detta är 350 billigare än

Du betalar moms även på frakten vilket ger en besparing på ungefär hundralappen mot att köpa i Sverige.
 
Jag kan tyvärr inte hjälpa till med en 1:1 jämförelse då jag har en 2x Sigma och en 1,4x Canon men, som jag skrivit tidigare, när jag testade Sigman på min 20D med 70-200/2.8 på alla bländarlägen och olika program så blev bilderna väldigt mycket för mörka i vissa fall. Det verkar som om det mixtrar lite med signalerna mellan objektiv och kamera.

Med Canon så har jag inte upplevt samma sak men det har jag inte testat lika hårt.

I verkliga livet så har dock inte Sigmat gjort bort sig men det är inte använt så mycket.
 
Jag köpte min Kenko 1.4x 300 Pro från e-bay, i den här shoppen.

Det gick fort... väldigt fort att få prylen. Så fort att det måste gått direkt från deras butik till mig utan några mellanhänder... på fem dagar hade jag postavin om att den kommit till utlämningsstället för avhämtning. Totalt blev priset hälften mot t.ex. Cyberphoto.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.