konverter med IS tror jag på! Det kan knappast vara en omöjlighet! Det vore ju super att kunna få IS även med objektiv som saknar IS. Om konvertern dessutom var 0X så vore det riktigt super
Däremot tror jag att kvaliteten skulle bli aldeles för dålig om man hade zoom i konvertern. Sigmas 2X konverter ger en mycket påtaglig kvalitetsförlust, hur illa skulle det då inte bli om den dessutom hade zoom? Men visst, kunde man lösa det utan någon ökad kvalitetsförsämring så vore även det toppen!
Walle skrev: konverter med IS tror jag på! Det kan knappast vara en omöjlighet! Det vore ju super att kunna få IS även med objektiv som saknar IS. Om konvertern dessutom var 0X så vore det riktigt super
Däremot tror jag att kvaliteten skulle bli aldeles för dålig om man hade zoom i konvertern.
Ja, MEN teknikerna/ingenjörerna har säkert tänkt på detta för länge sedan, eller gick jag kanske miste om en värdefull patent nu kanske hehe/
Ja, det hade ju varit perfekt med en 0x "IS-mellanringsconverter"!!!
Zoom i convertern, ja det låter sig säkert göras men som ni säger så blir nog inte kvaliteten särskillt bra tyvärr,,,
Tänk en 0 till 3 ggr converter med en effektiv IS som dessutom ger bra kvalitet... pust så fint det hade vart Det är ju lov att drömma
Vaddårå?! Kaxxpelle! Man kanske vill ha oändlig vivinkel?
Hehe, givetvis menade jag 1x. D.v.s. en konverter med IS som inte förlänger (eller förkortar) brännvidden. Det vore faktiskt nice...få IS på ALLA canons objektiv...inte helt fel!
Nu är ju jag en nolla på allt vad teknik är och heter men visst tycker man att det borde vara möjligt att tillverka.
Jag antar också att dem linserna som direkt omfattas av själva Gyron är dem linserna som sitter långt bak och som är små. Således så tycker man att det inte skulle vara möjligt att konstruera i storleken av en lite klumpigare konverter,,
MEN vad vet man ,, som sagt
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.