Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Contax zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

ekenberg

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag funderar lite på att köpa en zoom till Contax, och har hittat ett Carl Zeiss 35-70/3,4 för 5000 kronor på blocket. Nu undrar jag, är CZ-zoomarna verkligen så bra att ett sådant pris är motiverat? Vi pratar ändå om ett begagnat objektiv!

Tacksam för kommentarer!

/Martin

Jag själv skulle inte ge de pengarna för den zoomen. Då hade jag hellre letat upp ett 28-85 som är mycket skarpare.

35-70 har jag hört olika åsikter om. Men 5000:- tycker jag är för mycket. Jag hade inte gett mer än 3500:- (beroende på skick förstås)

Stergios

5000 kr är nog ett ganska relevant pris. Hos ffordes Photographic tar dom ca 6800 kr (449-499£) för det objektivet. Det beror ju givetvis på i vilket skick objektivet är i.

Vi pratar ändå om ett begagnat objektiv!

Glöm inte att vi pratar om Carl Zeiss skulle jag vilja säga. Det är ju mycket därför man har en Contax. Annars kan man ju ha vilket kamerahus
som helst ;-D

mvh
Christer (Som älskar sin Contax med CZ objektiv:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar