Vovva
Ny medlem
Jag har suttit och läst och försökt bilda mig en uppfattning. Men det verkar som att ju mer jag läser ju mer förvirrad blir jag.
För att beskriva mig och mina kamerabehov lite kort:
* Helt nybörjare när det gäller digital system
* Har fotat lite för länge sedan med analogt system
* Till att börja med ska kameran klara vardagsfotografering och djur (mestadels hundar)
* Visst "konstnärligt" fotograferande
* Budgeten är inte speciellt stor (ca: 5000)
* Den kompakta digialkameran jag har i dagsläget är alldeles för långsam, hunden hinner springa hur bild innan fotot tagits. Mao behöver jag en kamera som har snabb fototagning från det man tryckt på knappen.
Jag har på något sätt blivit intresserad av Canons kameror. Fråga mig inte varför - det har bara blivit så. Bra reklam?
Jag skulle köpa en ny 450 med en massa objektiv om jag hade råd men... med andra ord så är jag på jakt efter en begagnad.
Jag har sett två olika begagnade utrustningar till salu:
* Canon PowerShot S5 IS med en hel del extrautrustning och objektiv. Nypris på den utrustningen för inte fullt ett år sedan skulle ha varit drygt 8.500 kronor.
* Canon 350D med kitobjektiv 18-55/3.5-5.6
Den övre ligger cirka 1000-lappen dyrare.
Kan någon av de två vara ett alternativ för mig?
Vad borde begagnatpriset ligga på?
Jag har däremot inte riktigt fått kläm på hur/vad PowerShot S5 är i förhållande till t.ex. EOS 350D. Någon som orkar förklara?
Eller är det någon som har ett jättebra tips att ge mig på vilken kamera jag ska/borde skaffa mig.
För att beskriva mig och mina kamerabehov lite kort:
* Helt nybörjare när det gäller digital system
* Har fotat lite för länge sedan med analogt system
* Till att börja med ska kameran klara vardagsfotografering och djur (mestadels hundar)
* Visst "konstnärligt" fotograferande
* Budgeten är inte speciellt stor (ca: 5000)
* Den kompakta digialkameran jag har i dagsläget är alldeles för långsam, hunden hinner springa hur bild innan fotot tagits. Mao behöver jag en kamera som har snabb fototagning från det man tryckt på knappen.
Jag har på något sätt blivit intresserad av Canons kameror. Fråga mig inte varför - det har bara blivit så. Bra reklam?
Jag skulle köpa en ny 450 med en massa objektiv om jag hade råd men... med andra ord så är jag på jakt efter en begagnad.
Jag har sett två olika begagnade utrustningar till salu:
* Canon PowerShot S5 IS med en hel del extrautrustning och objektiv. Nypris på den utrustningen för inte fullt ett år sedan skulle ha varit drygt 8.500 kronor.
* Canon 350D med kitobjektiv 18-55/3.5-5.6
Den övre ligger cirka 1000-lappen dyrare.
Kan någon av de två vara ett alternativ för mig?
Vad borde begagnatpriset ligga på?
Jag har däremot inte riktigt fått kläm på hur/vad PowerShot S5 är i förhållande till t.ex. EOS 350D. Någon som orkar förklara?
Eller är det någon som har ett jättebra tips att ge mig på vilken kamera jag ska/borde skaffa mig.