Annons

Compact flash

Produkter
(logga in för att koppla)
Det gick för snabbt. Det ska ta minst en kvart. Nästa grej att pröva innefattar kloning av minneskortet via ett lika stort eller större minneskort inklusive minneskortsläsare, Linux och ddrescue, men det tror jag inte att jag kan ta över nätet så här.

Du kan testa Wondershare Data recovery som testades i andra tråden här på fotosidan.

En fråga bara, du har ingen hårddisk med flashminne på 4 GB? Jag har en hårddisk på min dator med 750 GB + 8 GB i flash för att snabba upp den. Tänker bara att programmet verkligen hittat ditt kort och inte letar från din hårddisk.
 
Det gick för snabbt. Det ska ta minst en kvart. Nästa grej att pröva innefattar kloning av minneskortet via ett lika stort eller större minneskort inklusive minneskortsläsare, Linux och ddrescue, men det tror jag inte att jag kan ta över nätet så här.

Du kan testa Wondershare Data recovery som testades i andra tråden här på fotosidan.

En fråga bara, du har ingen hårddisk med flashminne på 4 GB? Jag har en hårddisk på min dator med 750 GB + 8 GB i flash för att snabba upp den. Tänker bara att programmet verkligen hittat ditt kort och inte letar från din hårddisk.

Har bara denna laptop .
 

Bilagor

  • IMG_5399.jpg
    IMG_5399.jpg
    72.2 KB · Visningar: 29
Vi kan testa att klona och att via https://transfer.pcloud.com/ skicka över klonen till mig.
I mappen testdisk-7.0, starta testdisk_win.

Välj No log längst ned och tryck enter.

Välj därefter ditt minneskort på 4 GB, tryck enter.

Välj därefter Intel och tryck Enter.

Välj ett steg ned, Advanced, tryck enter.
 
Felet verkar vara att datorn inte hittar ditt minneskort. Du har ingen bruten kontakt eller någonting som sitter i ett av hålen till ditt CF-kort?

Du kan testa ta ut kortet, stoppa i det igen och göra om stegen jag skrev om ovan.

Kan vara så, förra kortläsaren var felande, hade problem med att få i kortet ,blev säkert ngt där, när man försökte trycka ner det. Ska kolla sem hur det ser ut.
 
Helt sjukt, det var nog ngt fel på kortet, satte det i kortläsaren och började vicka på kortet, då ploppar det upp en Canon mapp med bilder:) skyndade mig att kopiera till datorn, utan att släppa kortet. Har jävlats i 3 dagar, 7-8 olika program, samt satt dig i jobb.
Skönt att det löste sig iaf, är jäkligt tacksam för att du tog dig tid. Nu får jag köpa nytt CF, vågar inte använda detta mera nu.
Hare bra/Kent
 
Helt sjukt, det var nog ngt fel på kortet, satte det i kortläsaren och började vicka på kortet, då ploppar det upp en Canon mapp med bilder:) skyndade mig att kopiera till datorn, utan att släppa kortet. Har jävlats i 3 dagar, 7-8 olika program, samt satt dig i jobb.
Skönt att det löste sig iaf, är jäkligt tacksam för att du tog dig tid. Nu får jag köpa nytt CF, vågar inte använda detta mera nu.
Hare bra/Kent
Se där. Skönt det löste sig.
 
Helt sjukt, det var nog ngt fel på kortet, satte det i kortläsaren och började vicka på kortet, då ploppar det upp en Canon mapp med bilder:) skyndade mig att kopiera till datorn, utan att släppa kortet. Har jävlats i 3 dagar, 7-8 olika program, samt satt dig i jobb.
Skönt att det löste sig iaf, är jäkligt tacksam för att du tog dig tid. Nu får jag köpa nytt CF, vågar inte använda detta mera nu.
Hare bra/Kent

Säker på att det inte är kortläsaren det är fel på? (Jag har lyckats avverka 5 kortläsare, men aldrig ett CF-kort, men utesluter inte möjligheten att det kan fallera. Dock är väl risken låg med Sandisk och Lexar som jag haft. Billigare kort är det säkert värre med)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.