Annons

Codec för DNG

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikgbg

Aktiv medlem
Hej!

Har börjat använda mig av formatet .DNG istället för canons egna Raw format, fått för mig att det är bättre!


Men..med alla förändringar verkar det ske problem!

Mitt problem är att jag vill ha förhandsvisningar på bilderna i mapparna i windows, till mina canon RAW bilder hade jag en codec för det!


finns det någon bra codec att lösa detsamma i DNG?

tackar på förhand för svar!
 
Använd helt och hållet LR och DNG. Sen jag började använda LR så är det inte lönt längre att använda sig av explorer.

/Rommél
 
henrikgbg skrev:
Hej!

Har börjat använda mig av formatet .DNG istället för canons egna Raw format, fått för mig att det är bättre!


Men..med alla förändringar verkar det ske problem!

Mitt problem är att jag vill ha förhandsvisningar på bilderna i mapparna i windows, till mina canon RAW bilder hade jag en codec för det!


finns det någon bra codec att lösa detsamma i DNG?

tackar på förhand för svar!

Hej,

Jag hittade en forumtråd där någon från Adobes supportgrupp meddelade att de själva inte utvecklat någon ännu och hänvisade till en tredjepartsutvecklare som heter AardFry.

Det är helt galet och pinsamt att Adobe, som vill att detta ska bli en industristandard inte har prioriterat fram en sådan produkt själva.

Apple har väl till exempel redan lagt in stöd för detta i Leopard?

AardFry´s produkt kostar $29.95 och finns på adressen: http://www.ardfry.com/dng-codec/

/J
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.