Annons

CLA i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersPS

Aktiv medlem
Jag har precis hämtat min Leica M2 hos killarna på Fotokompaniet i Göteborg. Det är så att den inte är servad så frammatningsarmen fungerar inte. Den ena killen sa att den bara behöver en CLA och sa att generalagenten för norden kan skicka ner den till Solms, men de tar ut en avgift för detta. Han sa också att man kan skicka ner den direkt till Leica i Solms för att göra en CLA som blir billigare.
Det jag undrar är om det finns ett ställe eller nogon som kan göra en CLA i Göteborg? jag vet att man kan skicka upp den till Stockholm. Har hittat en pensionerad man som gör det för ungefär 2700:-. Och jag har hört av mig till Schönherrs foto, men de kunde inte säga hur mycket förän de sett kameran. Har inte hört med LP foto dock, men de lär ju inte vara billiga. Jag tror att Leica i Solms skulle ta runt 1500:- för en CLA, utan porto, men det är ju ändå ett bra pris.

///Anders S
 
testa detta

Vet inte riktigt vad CLA är men vet iaf att det finns en medicintekniker i gbg som även är en hejare på kameror.
Hjälpte mig men en strulande ikoflex för en liten peng. [email protected]
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.