Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Charge It , går de att lita på?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag varit ner och pratat lite med ägaren och visat honom den här tråden.
Vi hann inte prata så mycket då han hade kunder att ta hand om, men förhoppningsvis registrerar han sig på fotosidan och kommer med ett svar själv.
Vad jag hann få veta var att just 9000-laddaren var restad.
Butiken är alltid bemannad dagtid så att de går normalt att att nå på telefon.
Varför de inte svarar på mail får de reda ut själva (hann inte diskutera det).
Ingen skall behöva vara rädd för att bli blåst av dom. Betalar man med kort så dras t.ex. inget förrän vid leverans.
Själv sitter jag som sagt hos "grannfirman" och vet vad det är för folk som driver ChargeIT, men jag kan förstå att folk blir skeptiska och rädda efter att ha läst riktigt negativa recensioner på t.ex. prisjakt. Det är ju det jag själv ofta går efter när jag letar billigast möjliga leverantör och hoppar då oftast över de som inte har så många stjärnor...

Beställde en batteri laddare av dom för över en månads sen och jag har fortfarande inte fått den levererad. Har mailat och frågat men har inte fått något svar.

Går jag in på hemsidan så får jag följande svar:

10/09/2009 Bearbetas
10/09/2009 Bearbetas

// Fredrik
 
Nu har jag varit ner och pratat lite med ägaren och visat honom den här tråden.
Vi hann inte prata så mycket då han hade kunder att ta hand om, men förhoppningsvis registrerar han sig på fotosidan och kommer med ett svar själv.
Vad jag hann få veta var att just 9000-laddaren var restad.
Butiken är alltid bemannad dagtid så att de går normalt att att nå på telefon.
Varför de inte svarar på mail får de reda ut själva (hann inte diskutera det).
Ingen skall behöva vara rädd för att bli blåst av dom. Betalar man med kort så dras t.ex. inget förrän vid leverans.
Själv sitter jag som sagt hos "grannfirman" och vet vad det är för folk som driver ChargeIT, men jag kan förstå att folk blir skeptiska och rädda efter att ha läst riktigt negativa recensioner på t.ex. prisjakt. Det är ju det jag själv ofta går efter när jag letar billigast möjliga leverantör och hoppar då oftast över de som inte har så många stjärnor...

ja den verkar ha varit restad otroligt länge, vi är ett nikongäng som velat beställa men då det inte visar sig att dom har den inne eller inte verkar få tag på några blir det en gruppbeställning från england istället, att komma med sådana ursäkter när man basunerar ut den till ett lågt pris så och det sen går evigheter utan att man får in den gör att man inte vågar sig på att handla där annars heller utan då är det bättre att tydligt gå ut med informationen att man inte har produkten i lager och inte har en aning om när eller om man kommer få in någon.

Det är lät att visa att amn är billigast med nått sen inte ha produlten, extremt dåligt tycker jag.

Så det här är det andra forumet jag ser det här om Charge It och att dom lovar mycket håller lite.
 
det verkar så, att chargIT bara är ren skit, restad,, ja och deras anledning som har hörts är.. dollarn ligger fel & därför köper dom inte in några. det är brist på dom .. mm mm .

Ta för fan bort produkten från sidan om ni inte säljer den,

Nikonforum.se har ett gäng som planerar att beställa från england (inkl adapter)
Så kolla gärna där om det går att få haka på .

http://www.nikonforum.se/forum/viewthread.php?forum_id=29&thread_id=13582#post_127436
 
Svar från Charge IT:

Kors i taket, nu har jag faktiskt fått ett skriftligt svar från Charge IT. Så här skriver Lars Jonsson:
"Vi har lagt en beställning på både IMEDION batterier och MAHA laddare, men vi har ej ännu mottagit någon preliminär leveransbekräftelse, så gissningsvis är det minst 2-3 veckor innan vi har dessa här hos oss."
Nåja, då lever de ju åtminstone...
 
Kors i taket, nu har jag faktiskt fått ett skriftligt svar från Charge IT. Så här skriver Lars Jonsson:
"Vi har lagt en beställning på både IMEDION batterier och MAHA laddare, men vi har ej ännu mottagit någon preliminär leveransbekräftelse, så gissningsvis är det minst 2-3 veckor innan vi har dessa här hos oss."
Nåja, då lever de ju åtminstone...


Ja liknande svar har jag hört om sedan har det inte hänt något på månader.
 
Vi beklagar!

Hej!

Jag kan bara beklaga att vi inte har kunnat leva upp till vad som kan förväntas av en normal butik, och det beror på div. olyckliga omständigheter som jag inte går in på här.

Jag lovar på heder och samvete att vi absolut inte har lurat någon eller tänker lura någon på pengar eller produkter.
Däremot kan man ju aldrig gör alla nöjda men vi försöker verkligen.
Pga. alla omständigheter så har vi inte levt upp till vår egna förväntningar heller har egentligen mycket att slå oss för bröstet just nu, men vi ska verkligen gör allt för att ändra på det.

Vad gäller Mahas produktsortiment har vi nu ett bekräftat leveransdatum från fabriken som innebär att vi kommer att få produkter i slutet på vecka 50 eller början på vecka 51.
Alla som gjort beställningar på ChargeIT.se är meddelade.

Ni som är intresserade av att beställa från ChargeIT.se rekommenderar jag att göra det snarast om ni vill ha leverans före jul, vi förmodar att just C9000 kommer att ta slut ganska fort.

Med vänliga hälsningar
Thomas Östmans
www.Shinedata.se
www.chargeit.se (bifirma, E-butik)
 
Nytt svar från ChargeIT:

Nu, äntligen!, verkar det hända grejer minsann. Nyss fick jag nämligen följande meddelande från ovanstående nämnde Thomas hos ChargeIT:

Vi har nu ett bekräftat sändningsdatum på C9000 och Imedion som innebär att vi kan leverera din order i slutet på vecka 50 eller början på vecka 51. Din order är avvaktande tills produkterna kommer in på lager.
Mvh
Thomas
Kundtjänst
ChargeIT
 
På väg?

Nu har jag fått ett mail till från Chargeit, som antyder att den sedan länge beställda och efterlängtade batteriladdaren nu äntligen ska vara på väg till mig:

Din beställning är nu skickad.
God Jul & Gott Nytt år önskar vi på ChargeIT.se
Välkommen åter.
Med vänliga hälsningar
Thomas
Kundtjänst
ChargeIT.se
 
Jag kan bekräfta att det rör på sig. Var förbi där i går morse och då låg ett antal laddare framme för packning, så nu finns det hopp.
Den som väntar på nåt gott... ;-)
 
Tjoho! Nu ÄNTLIGEN har laddaren tillsammans med en uppsättning batterier kommit. Det tog företaget ChargeIT futtiga 11 veckor att leverera denna lilla beställning.

Jag vet inte om detta är att betrakta som kompensation för försenad leverans, eller om ChargeIT faktiskt brukar göra som Cyberphoto. I förpackningen låg nämligen även två smaskiga små godisbitar - varav båda nu är som uppslukade. Jag hittar dom inte längre. Tur att jag hann fånga dom på bild innan de försvann...
 

Bilagor

  • chargeit.jpg
    chargeit.jpg
    34.6 KB · Visningar: 132
Hej

Har nu fått min laddare. Tyvärr så kunde dom informera bättre så kunde man inte bli frustrerad att inget händer.

I morgon ska jag köpa batterier...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.