Charge IT, går de att lita på?
Jag kan bekräfta att Charge IT, eller Shine Data som det heter är ett seriöst företag som funnits ganska länge. Det är ett mindre datasupportföretag (tre man tror jag) här i lilla Alfta som på senare tid även börjat satsa på webbhandel under namnet ChargeIT (som köptes upp av Shine för ett par år sedan).
Shine Data startades av ett par killar som jag känner personligen varav en sedan några år också är en nära arbetskompis.
De som i dag driver firman kan jag inte påstå att jag känner personligen, men jag har handlat både batteriladdare och TV där och har varit där och snackat en del med dom på mina luncher.
Nu har ju jag fördelen av att ha mitt kontor en våning upp direkt ovanför Shine Data, så jag kan springa ner dit på typ en minut när jag behöver nå´t...
Det var länge sedan jag var dit nu, men det kanske är dax att gå ner och nämna om den här tråden för dom...? Jag tycker att det är tråkigt att höra att de inte sköter sig och blir uppfattade som en opålitlig leverantör (vilket de i.o.f. kanske också är, vad vet jag? Jag kan ju gå dit om det behövs och då får man ju svar direkt...).
I dagens webhandelsvärld gäller det att ligga i och sköta sig, då det bara behövs ett par riktigt negativa omdömen på fel ställe så är man uträknad.
Så, supporten må vara dålig, men företaget finns, de har agenturen på de bästa batteriladdarna och de är inga skojare.
Kan även nämna att batteriladdare och batterier alltid har funnits på lager i butiken när jag varit dit. Det mesta annars är beställningsvaror.