Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Centrera i Photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

DJ_Laszlo

Aktiv medlem
Hola!

Finns det något enkelt och smidigt sätt att centrera ett objekt (lager) i en bild i Photoshop? Tänker främst på textstycken som jag vill ha så centrerat i bilden som möjligt.
 
har för mig att när man klistrar in ngt så blir det centrerat, så prova att kopiera och klistra in.

mpste finnas bättre sätt =)
 
Det är det sättet jag också använder, men det är lite omständigt att behöva kopiera och radera lager fram och tillbaka...:|
 
align

I Illstrator finns ett kommando "align to artboard" som kanske skulle gå att applicera här också... men jag hittar inte det i PS...hmm jag letar vidare...
 
centrera

Jepp, jag hittade det. Fungerar inte riktigt som i Illuatrator, men liknande. Markera allt i det lager som du har texten. Då dyker "align-verktygen upp" längst upp eller som flytande palett. Klicka "align horisontal centers" och sedan alternativt "align vertical centers". Detta i Photoshop cs, kanske jag ska tillägga...

Lycka Till!
/Hans
 
Om du drar ett lager till en annan bild, med flyttaverktyget, håller du inne skift innan du släpper.
 
1. Aktivera aktuellt lager
2. Välj Move Tool - Tryck V
3. Markera allt - Tryck CTRL+A
4. Välj något av justeringsalternativen uppe i Options Bar (PSCS)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.