Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CD med EOS Utility

Produkter
(logga in för att koppla)

WarbirdFS5

Medlem
Jag köpte för ett tag sedan min 300D via ebay men tyvärr så följde inte CD'n med. Jag har letat i "hela" Internet efter något av de ingående programmen. Det enda jag har hittat är uppdateringar, men då behöver jag ju ha installerat programmet innan...
Finns här någon som kan hjälpa mig att hitta programmen, ex.vis EOS Utility?

Tack på förhand/
Mats
 
Jag hittade en tysk version av Raw Image Converter. Efter installation av den så fungerade det att installera FVU och DPP.

Sök på k2707dex.exe så hittar du den.
 
Nu har jag provat både med den tyska och den engelska versionen av Raw Image Converter. Tyvärr kan jag ändå inte installera något av uppdateringarna som finns på Canon.

Om någon vill direktkontakta mig så är min adress: [email protected]

/Mats
 
När du laddat ner uppdateringen, så högerklicka på filen och packa upp den med valfritt zip-program. (winzip t ex) så hittar du i den mapp du packar upp till dels en fil som heter update installer och sen en undermapp, i undermappen ligger installationen som kan köras löst utan att du har programmet i en äldre version på datorn.

Hittade tipset nånstans, jag hatar att behöva installera en gammal version först och sen lägga på den senaste.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.