Annons

CASH BACK på Canon hos Rajala

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Hmm, nu börjar Rajala ge cash back på vissa Canonprodukter. Är det sanktionerat av Canon och gäller alla återförsäljare, eller är det deras eget påhitt? Är det bara att de själva sänker priset så är det ju fult att använda ordet cashback menar jag, för det är ju en annan grej än deras stadiga jojo-rea.

Men 8 490 kr för Sigmas nya bildstabiliserade 70-200/2.8 måste ju anses som ett superfynd. Hade jag inte Canons nya version skulle jag inte tvekat en sekund, nästan lika bra och en bra bit under halva priset.

Och Canons 24-70/2.8 för 9 390 kr, måste vara billigast hittills.

Senast ändrad:
Det är tydligen Rajala själva som står bakom kampanjen.
Står i reglerna att kvitto måste bifogas när man sänder in cashback-begäran. Försöker få dem att svara på vad som räknas som kvitto. Beställer man på nätet får man inget kvitto i försändelsen. Kanske att fakturan kan användas som kvitto ihop med en skärmdump på kontoutdrag som visar att pengarna har dragits?

Udda företeelse

Väldigt underligt att de ordnar egen cash back med tanke på att de måste momsa intäkterna men kan inte gärna dra av momsen för att de delar ut pengar till höger och vänster. Tveksamt om det ens är avdragsgillt.

Är inte detta ett sätt att sänka priset utan att sänka priset? De är nu billigaste alternativet för kunden men eftersom priset fortfarande är på sin höga nivå så kan inga andra butikers prisgarantier utnyttjas.

/P

Förutom kvitt-problematiken med näthandel:

I reglerna står det att ansökan behöver inkomma per brev senast 10 dagar efter köp. Det står inte tio arbetsdagar. Så om man handlar innan helgen nu får man prylarna på måndag/tisdag och har inte så gott om tid på sig att fixa allt?

Tog lite tid men nu har jag faktiskt fått min cash back! Var länge tveksam om det skulle fungera eftersom man hade så kort tid på sig att skicka in kvitto och jag dessutom inte hade något riktigt kvitto pga web-köp.

Har fortfarande inte mycket till övers för deras mail/telefon-support, vilket egentligen bara gör mig ännu gladare över att jag fått mina pengar så jag slipper försöka bråka med dem om det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar