ANNONS
Annons

Capture One LE

Produkter
(logga in för att koppla)

trebh

Aktiv medlem
Har planer på att köpa Capture One LE,men har för mig att jag läste någonstans att Phase One ska komma ut med en ny uppgraderad version av programet i september.Någon som vet mer om detta?

Gränssnittet kan kännas lite avigt i början men för mig kändes det väldigt logiskt efter att jag använt det ett tag. Resultatet talar för sig själv, jag har jämfört mellan Digital Photo Professional (Canons egna converter), ACR i Elements och C1 och C1 ger för mig klart bäst resultat!

/P

trebh skrev:
Har planer på att köpa Capture One LE,men har för mig att jag läste någonstans att Phase One ska komma ut med en ny uppgraderad version av programet i september.Någon som vet mer om detta?
Inte mer än vad jag läst i YFOs yrkesfotokatalog 1/06 (från juni):

Från och med version 4.0 som kommer att presenteras i september, försvinner skillnaderna mellan PC- och Mac-version. PC-versionen förändras dramatiskt i design och får mängder av nya funktioner. En del har Mac-användarna redan fått ta del av....

Jag tycker du ska ladda hem programmet redan nu, själv är jag väldigt nöjd (har PC och just nu v3.7.3) men har ändå lite julaftonsförväntan inför v4.

Om man köper nu,tror ni att man kan uppgradera sig till version 4 för en rimlig peng eller måste man köpa nytt igen?

tec skrev:
Med Capture One LE ingår en större uppgradering. Så du kan uppgradera till version 4 gratis. Underhållsuppgraderingar och bugfixar är alltid fria.

http://www.phaseone.com/Content/Software/LESoftware/ProductOverview/LicenseActivation.aspx

Schysst, det hade jag ingen aning om. Kan bara hålla med alla andra om C1 är bra. LE versionen räcker gott åt mig kan jag säga. Bättre och snabbare än samtliga orginal jag prövat vilket innefattar, Canon, Minolta och Nikon. Dock inte Nikons proffsprogramvara. Nikons vanliga orginal betraktar jag som rent skräp faktiskt. Så nu när jag installerat om datorn så har jag inte ens brytt mig om att installera nikons programvaror.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar