Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Capture One eller Digital Photo Prof.?
- Trådstartare Jesper K
- Start datum
andreasc89
Avslutat medlemskap
Jag använder DPP. Tycker det funkar bra. Sen så måste ju de flesta bilder efterarbetas i PS.
Om det är viktiga bilder som jag håller på med så konverterar jag i PS:CS. Tar lång tid och det är mycket parametrar men det kan det vara värt för att få perfekt resultat.
/A\
Om det är viktiga bilder som jag håller på med så konverterar jag i PS:CS. Tar lång tid och det är mycket parametrar men det kan det vara värt för att få perfekt resultat.
/A\
Damocles
Aktiv medlem
Det går idag att få likvärdigt(relativt) resultat med de olika programmen, men det kräver kunskap av användaren. De har också lite olika features och fördelar/nackdelar. I mångt och mycket är det en smaksak och vad man vill satsa i pengar. Både CS och C1 kostar ju rätt mycket pengar.
C1 är dyrt, men är primärt framtaget för att vara en stor del i arbetsflödet. Konvertern i nya CS2 verkar vara ett klart steg uppåt i det avseendet jämte den gamla.
DPP är ju å andra sidan gratis för de med 20D eller 1D-serien. Vilket jag måste säga är lovvärt då det är klart bättre än Canons tidigare alternativ.
C1 är dyrt, men är primärt framtaget för att vara en stor del i arbetsflödet. Konvertern i nya CS2 verkar vara ett klart steg uppåt i det avseendet jämte den gamla.
DPP är ju å andra sidan gratis för de med 20D eller 1D-serien. Vilket jag måste säga är lovvärt då det är klart bättre än Canons tidigare alternativ.