Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Capture one 6 och ipad/iphone

Produkter
(logga in för att koppla)

dandark

Aktiv medlem
Capture one 6 verkar fungera både med iphone och ipad.
Jag har ett Phase One P30+ och på är det ju firewire utgång, är det nåon som vet ifall det finns möjlighet att koppla in den till en Ipad på något sätt och fota direkt in i ipaden, eller måste man fota på minneskortet och sen föra över det till ipaden/iphonen sen?
Tack på förhand/ Joel
 
Konsten att radeara ett antal bildfiler utan en enda varningssignal

Jag använder Capture One 6 Pro (CO6P) för "framkallning" av mina bilder och nu har det hänt. Lyckades skriva över ett antal bilder utan att jag fick en enda varning!

Detta är vad som hände/jag gjorde:

1 - Jag skapade en mapp och döpte den till dagens datum, L20110516 och en beskrivning
1.1 - Förde över filer till denna mapp, utan att använde CO6P
2 - Startade/öppnade CO6P
2.1 - Ny session
2.2 - Döpte sessionen till L20110516 (dagens datum och L för kameramärke)
2.3 Plats, samma som för mappen

I och med att jag gör detta skrivs samtliga filer som redan ligger i denna mapp över utan ett enda litet meddelande. Vad som nu finns är en mapp med namnet L20110516 innehållande:

mapp - Capture
L20110516.col50
mapp - Output
mapp - Selects
mapp - Trash

Som tur är är inte bilderna livsavgörande och dessutom finns möjligheten att återskapa dem på kortet. Ja, naturligtvis har jag formaterat kortet!

Ska programmet uppföra sig på detta sätt, skriva över befintlig data utan att fråga/varna? Tilläggas kan att programmet har full licens. Det är inget "fultankat" program.

Tack på förhand / Jan-Olof

PS. Någon som har tips på bra "återvinningsprogram" för raderade filer till MAC.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.