Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Capture one 5 här

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är en massa surr på Phase One's forum om aktiveringar som inte fungerar. Såvitt jag förstår har man inte fria uppgraderingar från version 4, förutom DB-versionen och för version 3 står det bara om att Pro-versionen kan uppgraderas gratis i release noten. Jag kunde aktivera C1 Pro ver 5 med nyckeln från version 3 pro.

Problem vid inporterin av ny bild

Har nyss uppdaterat till capture one pro 5 och har ett problem. Då jag inporterar en ny bild så ligger den föra kvar under den inporterade.
Man ser den tidigare genom den nya bilden.Har någn annan haft samma problem och kan ge ett svar på vad jag ska göra för att lösa det?

Har du Windows?

Har nyss uppdaterat till capture one pro 5 och har ett problem. Då jag inporterar en ny bild så ligger den föra kvar under den inporterade.
Man ser den tidigare genom den nya bilden.Har någn annan haft samma problem och kan ge ett svar på vad jag ska göra för att lösa det?

Nej, har inte haft några problem ö h t med v5, men väl med v4.8.3.

Jag hade prestandaproblem och problem med att Capture One hängde sig långa perioder (ca 15-20 minuter när "library" försökte veckla ut sig) när jag använde v4.8.3 och Windows XP Pro.
Jag gjorde ett supportcase av problemet men innan supporten hann svara så rullade Microsoft rullade ut uppdateringar (bl a av "dot net"?!) via Windows Update och mina problem var borta.

Någon vecka därefter kom v5 och jag uppgraderade.

Alltså: om du har Windows kan det vara klokt med att köra Windows Update.

Du har väl kollat att din dator uppfyller Capture Ones hårdvarukrav?!

v5.0.1 ute nu - löser kanske Tobbes strul?

Det finns en v5.0.1 ute nu för nedladdning från Phase Ones webb.

Förutom stöd för nya kameror och bakstycken utlovar nya versionen bl a "improved stability and memory handling" och "other improvements and bug fixes".

"Release notes" (pdf)

Finns det någonstans där man kan se skillnaderna mellan C1 och C1 proffessional. Vad som finns och inte finns i respektive version. Testade för ett tag sen en månads trial och undrar om den billigare versionen kan vara ide att testa först....

I trialversionen tyckte jag först att det såg jättebra ut jämfört med CR men blev lite osäkrare när jag jämförde närmare....inbillade mig att det såg ut som det var lite mer detaljer i CR trots att de flesta säger tvärtom. Brusigare visserligen men tycker att avbrusningen i CR påverkar detaljerna mkt lite. Dessutom var C1 betydligt mer uppskärpt i defaultläget än CR vilket också förstärkte förstaintrycket. Skulle dock vilja ge programmet en längre chans...men inte för 3 lax

Någon som vet skillnaden mellan presharpen 1 och 2?
Eller snarare när man skall använde dom.
Tycker presharpen 1 känns aningen hårdhänt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar