Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canons dubbelladdare CA-PS400

Produkter
(logga in för att koppla)

LeffeHP

Aktiv medlem
Provar att posta i detta forum.

Har precis köpt en laddare CA-PS400 som laddar två BP-511 samtidigt. Eller, jag trodde det iaf.

Någon som har denna laddare som kan berätta om den laddar ett batteri i taget, eller båda två samtidigt?

Nu blinkar det bara vid det ena batteriet, inte vid båda som jag förutsatte.
Har letat efter en manual på Canons site, men hittar ingen tyvärr.

Tacksam för svar!
/L

Tack Pelle!
Hade ju tänkt mig parallell laddning av båda batterierna, men så går det när man inte undersöker innan man köper...
/L

Surt. Om det är till någon tröst skulle nog inte heller jag kollat det innan då det du förväntade dig är det naturliga.

Som någon skrev i någon av länkarna så är det både billigare och ger snabbare laddning att ha två CB-5L och då är ju denna produkts berättigande klart begränsat. Det är så allvarligt att man tycker att Canon tydligt borde upplysa om det.

Scandinavian Photos produktbeskrivning är faktiskt rent lögnaktig: "Laddar 2st BP-511 samtidigt". Inte meningen att peka ut någon enskild handlare, de har säkert förutsatt samma sak som vi, jag råkade bara kolla just där.

- Javisst har spisen flera kokplattor men det går tyvärr bara att använda en i taget, förstod du inte det?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar