Annons

Canon XC10 - 4K 4:2:2 305Mbps

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! Undrar ifall du har haft möjlighet att känna på Sony RX10 II?

Mig förefaller det som att Canon har gjort en del kompromisser med XC10, samtidigt som de har hissat upp priset.

Jag valde ju mellan den och denna. Det som gjorde mig ointresserad av rx10ii är Sonys färger, den lätt "bräckliga" bilden, svagt codec och sämre erergonomi.
Denna känns mer som en komplett Runt n Gun Kamera.

Svårt att förklara men allt är typ optimerat så man bara trycker record. Resten löser sig :)

Skulle nog snarare säga att det är dina färger som är bräckliga, tycker också vitbalansen drog åt magenta på flera klipp i det lek med ndfilter.

Kolla denna så känns färgerna betydligt snyggare
http://youtu.be/jjqaaPuHa9g

Du måste läsa noggrannare,
Jag sa aldrig att färgerna var bräckliga. Jag sa att bilden är bräcklig, vilket den rent tekniskt är. 100mbit 4:2:0 vs 305mbit 4:2:2.

Jag sa att jag inte gillade färgerna vilket är min personliga åsikt som du inte har möjlighet att bestrida.
Jag har min åsikt och du din.

Magentan har jag lagt in lite med flit, men det låter som du kanske bör kalibrera din skärm. Vad visar din parade?

Förstår att jag kanske träffade en nerv. Jag har haft Sony Nex-5, FS100, a6000, rx100, A7 och a7ii. Så det är ingen kritik mot Sony som helhet.
Vidare är jag inte känslomässigt bunden till kameror, slit och släng prylar som inte är värt att brusa upp över.
Så nån RX10ii vs XC10 debatt klarar jag mig utan.

(filmen du länka gör mig säkrare på mitt val, inge dynamik imo)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar