Sonicblast
Aktiv medlem
Utmaningen i det hela är att ha vikten spelar roll men jag kan inte heller ta med flera objektiv, för dom tar upp mkt vikt o plats. Ett 24-70 2,8 bör hålla, har lite vidvinkel vilket ska fungera bra. Macro hade varit kul å haft med sig o få fota av natt o dagsländor men jag tror jag får lov o lämna den tanken hemma. 70-200 blir allt för stort och finner inte så stora fördelar att ha det med heller. Vet att ett ljustark objektiv är ett måste. Åt andra sidan är jag inte så komfortabel med att byta objektiv i fjällen med risk att få in skräp i kameran.
Tamrons 24-70 är intressant läste att den hAr IS vilket canons inte har, vilken som är skarpast är en annan fråga, men is är nog fördelaktigt i ett blåsigt fjäll tänker jag.
Då är frågan hur 5d mk3 vs nikon d810 är på autofocus, iso och lite mer mörker foto.
Sen vill jag gärna få med mig ett lätt stativ som inte väger allt för mkt, behöver inte vara så högt heller, någon kanske har tips till det å? Jag har ett 1ben stativ men 3ben är nog att föredra vid mörka kvällar.
Tamrons 24-70 är intressant läste att den hAr IS vilket canons inte har, vilken som är skarpast är en annan fråga, men is är nog fördelaktigt i ett blåsigt fjäll tänker jag.
Då är frågan hur 5d mk3 vs nikon d810 är på autofocus, iso och lite mer mörker foto.
Sen vill jag gärna få med mig ett lätt stativ som inte väger allt för mkt, behöver inte vara så högt heller, någon kanske har tips till det å? Jag har ett 1ben stativ men 3ben är nog att föredra vid mörka kvällar.