Annons

Canon verkstad i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Ribbe

Aktiv medlem
Finns någon av canons verkstäder i Stockholm? Det är så att jag har fått vad jag tror är en död pixel på lcd skärmen på min 350D. Jag har garanti kvar, måste jag betala för att de byter skärmen då? Hur lång tid kan det ta att byta ut skärmen?

/Rikard
 
Ribbe skrev:
Finns någon av canons verkstäder i Stockholm? Det är så att jag har fått vad jag tror är en död pixel på lcd skärmen på min 350D. Jag har garanti kvar, måste jag betala för att de byter skärmen då? Hur lång tid kan det ta att byta ut skärmen?

/Rikard

Det ingår i din garanti. Kontakta en återförsäljare för att skicka in kameran, du får nog betala portot tror jag.
 
Men kan man inte lämna in den direkt till verkstan? För om jag först ska skicka den till Dustin AB och dem i sin tur ska skicka den till verkstan så kommer det ju ta längre tid.
 
Canon serviceverkstad

Åk till Hägersten, Instrumentvägen 19. Kanske borde du ringa först, 744 85 20. Bytte USM-enhet där 2003, funkade alldeles utmärkt.Fick dessutom en frikostig bedömning av garantitiden.
 
Re: Canon serviceverkstad

ulflej skrev:
Åk till Hägersten, Instrumentvägen 19. Kanske borde du ringa först, 744 85 20. Bytte USM-enhet där 2003, funkade alldeles utmärkt.Fick dessutom en frikostig bedömning av garantitiden.
Fick du den lagad direkt? Eller fick du vänta?
 
Eftersom jag har garanti kvar så kan jag väl kräva att de ska byta skärmen? Även fast personalen tycker det bara är ett lite "skitfel"?
 
Du ska kontakt din säljare för garantin, det är den vanliga vägen sådant här ska gå.

Sedan har centralservice flyttat ut till Upplands-Väsby med sin verkstad.

Och slutgiltligen så kommer du nog få problem med garantin då pixelfel på displayen är sådant man får räkna med enligt Canon. Har en kompis som köpte en 20D och fick en med trasig pixel och då sa Canon att om det bara är en pixel byter de inte och ingen lagning heller.
 
Nej det har jag hört förrut ,
de verkar främst se det som ett oväsentligt problem . .
Speciellt om det är på skärmen . .
Men nog ska du iaf kontakta dem Richard..
 
Det beror på hur lång tid det tar för dem att byta skärmen. Jag vill inte använda min förra kamera för längde då vi inte är så bra "kompisar" längre.. Men den lilla pricken påverkar ju inte själva bilden så jag vet inte om jag orkar argumentera med canon och deras verkstad. Sen tror jag faktiskt att den har varit död enda sedan jag köpte kameran men då trodde jag att det var en vattendroppe men nu några månader senare undrade jag varför det alltid (också innomhus) är en vattendroppen på skärmen..
 
kolla in bruxen.

Ribbe skrev:
Eftersom jag har garanti kvar så kan jag väl kräva att de ska byta skärmen? Även fast personalen tycker det bara är ett lite "skitfel"?

det brukar stå i bruxen hur många pixlar man får räkna med om det står i % så räkna ut hur mång som canon anse är ok.
det är inte verkstaden som bestämmer hur många pixlar det får finnas de följer bara regler från canon.
 
Köpte mig en 400d idag och har en död pixel (röd) hittar dock inget alls om garantivillkor om pixelfel, nån som hittat detta? Kan jag utan problem lämna in det på garantin?
 
Den är ivägen när man kollar på bilder, men annars inte. Mest irriterande att det finns där.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.