Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon verkstad i Stockholm
- Trådstartare Ribbe
- Start datum
Tim_H
Aktiv medlem
Ribbe skrev:
Finns någon av canons verkstäder i Stockholm? Det är så att jag har fått vad jag tror är en död pixel på lcd skärmen på min 350D. Jag har garanti kvar, måste jag betala för att de byter skärmen då? Hur lång tid kan det ta att byta ut skärmen?
/Rikard
Det ingår i din garanti. Kontakta en återförsäljare för att skicka in kameran, du får nog betala portot tror jag.
Ribbe
Aktiv medlem
Re: Canon serviceverkstad
Fick du den lagad direkt? Eller fick du vänta?ulflej skrev:
Åk till Hägersten, Instrumentvägen 19. Kanske borde du ringa först, 744 85 20. Bytte USM-enhet där 2003, funkade alldeles utmärkt.Fick dessutom en frikostig bedömning av garantitiden.
maerklund
Aktiv medlem
Numer är Centralservice verksamhet (åtminstone Canon kameraservice) flyttad från Hägersten till Upplands Väsby.Yooda skrev:
Stockholm Centralservice i Upplands Väsby finns oxå
http://www.centralserviceab.se/
WeeGull
Avslutat medlemskap
Du ska kontakt din säljare för garantin, det är den vanliga vägen sådant här ska gå.
Sedan har centralservice flyttat ut till Upplands-Väsby med sin verkstad.
Och slutgiltligen så kommer du nog få problem med garantin då pixelfel på displayen är sådant man får räkna med enligt Canon. Har en kompis som köpte en 20D och fick en med trasig pixel och då sa Canon att om det bara är en pixel byter de inte och ingen lagning heller.
Sedan har centralservice flyttat ut till Upplands-Väsby med sin verkstad.
Och slutgiltligen så kommer du nog få problem med garantin då pixelfel på displayen är sådant man får räkna med enligt Canon. Har en kompis som köpte en 20D och fick en med trasig pixel och då sa Canon att om det bara är en pixel byter de inte och ingen lagning heller.
Ribbe
Aktiv medlem
Det beror på hur lång tid det tar för dem att byta skärmen. Jag vill inte använda min förra kamera för längde då vi inte är så bra "kompisar" längre.. Men den lilla pricken påverkar ju inte själva bilden så jag vet inte om jag orkar argumentera med canon och deras verkstad. Sen tror jag faktiskt att den har varit död enda sedan jag köpte kameran men då trodde jag att det var en vattendroppe men nu några månader senare undrade jag varför det alltid (också innomhus) är en vattendroppen på skärmen..
foto tobbe
Medlem
kolla in bruxen.
det brukar stå i bruxen hur många pixlar man får räkna med om det står i % så räkna ut hur mång som canon anse är ok.
det är inte verkstaden som bestämmer hur många pixlar det får finnas de följer bara regler från canon.
Ribbe skrev:
Eftersom jag har garanti kvar så kan jag väl kräva att de ska byta skärmen? Även fast personalen tycker det bara är ett lite "skitfel"?
det brukar stå i bruxen hur många pixlar man får räkna med om det står i % så räkna ut hur mång som canon anse är ok.
det är inte verkstaden som bestämmer hur många pixlar det får finnas de följer bara regler från canon.
Similar threads
- Svar
- 7
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 7
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 13
- Visningar
- 2 K