Annons

Canon TS-E 24mm f/3,5 L II

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du hållt i ett TS-objektiv? Eller i ett L-objektiv ö.h.t? 18 år är ingen ålder på bra optik om den är välvårdad! :)

Canons egna passar i TS-E objektiven. Visst sticker de in en bit men där är gott om utrymme i just TS-E objektiven

Japp, det finns utrymme för instickande extender. Och skulle det vara så att det INTE finns utrymme kan man ju ganska enkelt sätta en tunn mellanring mellan extendern och objektivet, för att minska insticket.

Har du hållt i ett TS-objektiv? Eller i ett L-objektiv ö.h.t? 18 år är ingen ålder på bra optik om den är välvårdad! :)

Har egna L gluggar. Sedan har jag testat TS.
Anledning till min oro är ett annat fall som jag nyligen läste om. Där en kille köpte ett begagnat objektiv på Ebay som visade sig ha väldigt slitna inre-delar/komponenter. Han var tvungen att skrota det efter ett par år. Det kan iofs vara ett extremt fall men man vet aldrig.

Vad är ett måttligt ålder på ett L-objektiv under normala användningsförhållanden? *jag vet att det inte går att besvara frågan med ett enda svar men var har ni för erfarenheter med egna gluggar?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar