Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Canon Powershot SX50 HS" vs. "Panasonic Lumix DMC-FZ200"

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanStåhl

Aktiv medlem
Canon har fetaste zoomen och högt ISO.
Panasonic har ljusstyrkan och hyfsat snabb seriebildtagning.

Paketpris hos Cyberphoto med minne ger ett på 32 GB till Powershoten men endast 16 GB till Lumixen.

Vilket ska/bör värdesättas i händerna på en sjuåring?

Som kamera betraktat förefaller Panasonic överlägsen f f a har Canon haft svårt att få till lika vass optik. För en sjuåring är jag inte säker på att någon av dessa är optimala då de är stora för ett barn i den åldern och relativt ömtåliga. Barn har också svårt att förstå det här med skakningsoskärpa och att autofokusen blir långsam ffa i dåligt ljus - jag vet jag har en 7 och en 9 åring hemma med kameror.

Fundera på en stöttålig/vattentålig med mindre zoom eller kanske en Nikon J1 eller V1 då de är billiga nu och har bättre möjligheter i dåligt ljus och fokuserar snabbt.

Titta, mitt gamla inlägg...

Ja, det blir nog en Panasonic Lumix DMC-GF3 eller GF5. Har tittat på alla de här nya spegellösa systemkamerorna på sistone.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar