Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon powershot Pro1 el. canon powershot G6

Produkter
(logga in för att koppla)

Månskära

Ny medlem
Funderar på att antingen köpa Canon Powershot Pro1 el. Canon Powershot G6.

Har ni några råd, el. åsikter ang. de båda kamerorna.?
Vad är skillnaden mellan dem?

Jag vill gärna kunna ta macrobilder, samt skall det kunna vara bra kvalité på natur/landskaps bilder.

Skall kunna förstoras på max A4, med hyffsad kvalité.

Mvh/ Lina

Köpt ny kamera ännu?

köpte min G6'a för en vecka sen.

En sak jag inte fattat är när man zoomar och den ska ställa in sej så kör den över perfektkvaliteten av bilden som visas i displayen, kommer inte på orden, men om jag zoomar in en sak t.ex datorns tangentbord när kameran står en liten bit ifrån den, så ser man i kamerans display att den ställer in skärpan men där skärpan är perfekt går den förbi och väljer att stanna på suddigt :S, vet inte om kameran har någon funktion så man själv skulle kunna få ställa in exakt hur man ville ha det, manuelt då. :S

någon som förstår vad jag menar eller måste jag slå upp canon manualen och skriva så någon förstår lättare?

Pro 1

Jag hade en Pro1:a som jag var supernöjd med. Verkligen bra för att vara en "entusiastkamera". Bra L-optik, producerar fina bilder, verkligen bra i macro och supermacro läge. Pro1:an var min första digitala kamera, men efter ett tag saknade jag flexibiliteten i systemkameran och köpte en 20D. Pro1:an blev allt mer liggande i väskan vilket gjorde att jag sålden via FS-annonssida. Ibland ångrar jag att jag sålde den, framförallt pga den fina macrofunktionen. Pro1:an var även bra som resekamera, lagom lätt/liten, men ändå tillräckligt flexibel för att "funka".

Lite långsam zoom och fokusering kan ev. läggas på minussidan. Ingen sportkamera mao.

mvh Torleif

Köp pro 1:an!

En ubderbar kamera som funkar till det mesta!
En liten svaghet är att den inte är lika snabb som en riktig systemkamera men bra mycket billigare.

Mvh Petter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar