Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Linda13

Medlem
Passar canon 70-200mm F4,0 L till canon eos 400D och är 4200:- ett rimligt pris för en ett år gammal begagnad?

=O) Linda

Linda13 skrev:
Passar canon 70-200mm F4,0 L till canon eos 400D och är 4200:- ett rimligt pris för en ett år gammal begagnad?

=O) Linda
Passar utmärkt, ett mycket fint objektiv. 4200:- låter också som ett mycket bra pris om det är i fint skick.

Priset kan jag inte direkt uttala mig om men det låter väl inte helt orimligt. Vad gäller objektivet så har jag det själv till min EOS30D och jag är SUPERNÖJD med det! Rekommenderas! Ibland kan jag sakna IS men jag tycker inte att det var värt de extra pengarna.

Sen finns det en stativfot som tillbehör, inte nödvändig men kan vara bra att ha ibland för balansens skull. Haken är att den kostar runt 1200 kr ny! Aj!! Jag har köpt den men det gjorde ont att betala för den... Så, om du kommer fram till att du behöver den skulle jag definitivt jaga den som begagnad! Det är ju bara en "plåtbit"...

Det jag vill ha sagt med allt detta är väl egentligen att om objektivet verkar OK och priset känns bra så är det bara att slå till! Det objektivet kan du ha i många år!

/Per

4.200:- är ett mycket bra pris för detta underbart fina objektiv. Jag sålde själv mitt för ett par månader sen för betydligt mer än så.
Grattis till det kapet!

Edit: Lät kanske lite konstigt, anledningen till försäljningen var att det kom en IS-variat av samma objektiv.

Senast ändrad:
ANNONS