Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Objektiv 17-40mm & 70-200mm - Stadsfotografering.

Produkter
(logga in för att koppla)

emji

Aktiv medlem
Hej.
Min kunskap är relativt begränsad i hur jag väljer "rätt" objektiv för olika typer av fotografering. Tills för någon vecka sedan har jag "bara" ägt ett Canon EF 17-40mm.
Nyligen köpte jag ett Canon EF 70-200mm f4L USM.
Min fråga är:
Vi åker till Prag på söndag :) Nu är det ett par dagar innan vi åker, så självklart ska jag pröva själv.... men några ev er sitter säkert på några tips om vad de två olika objektiverna "passar bäst till" vid stadsfotografering.
Ps. Ni får gärna lägga upp några fotografier tagna med Canon EF 70-200mm.
Tack på förhand!
 

Bilagor

  • ef-70-200mm-f-4l-usm.jpg
    ef-70-200mm-f-4l-usm.jpg
    27.7 KB · Visningar: 349
Senast ändrad:
Vidvinkel till stora saker som är nära.
Tele till saker som är långt borta eller små.

Jag gissar att du kommer att använda 17-40 mest.
 
emji skrev:
.... men några ev er sitter säkert på några tips om vad de två olika objektiverna "passar bäst till" vid stadsfotografering.
Min erfarenhet är väldigt begränsad men för mig är båda objektiven ytterst användbara!
Själv har jag en Nikon 70-200/2,8VR och den känns väldigt stor att lugga omkring med inne i städer när det är mycket folk men å andra sidan är det himla kul att plåta med den...
Skulle jag bara ha ett objektiv med mig ut så skulle jag ta mitt 18-70 om det är på dagen eller mitt 50/1,8 om det är på kvällen eller om jag vet med mig om jag ska plåta mycket innomhus...

Skulle också vilja åka till Prag!
 
ANNONS