Annons

Canon?! Nybörjare behöver råd!!

Produkter
(logga in för att koppla)

sandrahansson

Aktiv medlem
Hej!
Har länge velat börja fota. Nu tar jag min lärarexamen och tänkte fira med en kamera till mig själv :)
Jag har sett en kamera på annons.

Canon EOS 450D+18-55/3.5-5.6 IS med B+W UV-filter och minneskort SanDisk 2GB säljes pga köp av ny kamera. Allt är i mycket fint skick. Inköpt för 20 mån sedan. 3500 kr.

Vad tror ni om detta?
Som sagt jag är helt nybörjare och förstår inte helt vad som följer med.
Är det; kamerahus, två objektiv (vad för slags objektiv och räcker det med dem?), blixt?!?
Behöver jag köpa något mer eller räcker det som finns i paketet?

Vad anser ni om priset?

Mvh Sandra
 
Hej!
Har länge velat börja fota. Nu tar jag min lärarexamen och tänkte fira med en kamera till mig själv :)
Jag har sett en kamera på annons.

Canon EOS 450D+18-55/3.5-5.6 IS med B+W UV-filter och minneskort SanDisk 2GB säljes pga köp av ny kamera. Allt är i mycket fint skick. Inköpt för 20 mån sedan. 3500 kr.

Vad tror ni om detta?
Som sagt jag är helt nybörjare och förstår inte helt vad som följer med.
Är det; kamerahus, två objektiv (vad för slags objektiv och räcker det med dem?), blixt?!?
Behöver jag köpa något mer eller räcker det som finns i paketet?

Vad anser ni om priset?

Mvh Sandra

Det är ett kamerahus (450D) och ett objektiv (EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS). Ingen blixt förutom den inbyggda i kameran.
Priset får man väl lov att säga är okej.
Du behöver inte köpa nåt mer till att börja med, det är bättre att börja fota lite och allt eftersom fundera på vad man kanske saknar.
 
Vill du ha fler råd? I så fall kan du få ett "köp den, du" till av mig. Priset låter rimligt. Efterföljaren 500D kostar ca 6000:- med samma objektiv. Minneskort och filter är inte så dyrt, men kostar givetvis också pengar.

Per.
 
Kameran var såld, jag var för seg.
Vad tror ni om denna istället???
Canon EOS 400D med 18-55 mm objektiv och passande Lowepro väska säljes. Mycket fint skick!
2500 kr
Köpt 2007 och har 6998 exponeringar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.