swanvillage
Avslutat medlemskap
Jag har köpt en Cactus V4 från Kaffebrus, funkar klockrent än så länge, dock har jag inte testat den på stora avstånd ännu.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En 430 EX i slavläge tänds inte av någon annan blixt än just en Canon i masterläge, och den mastern måste sitta på en Canonkamera.
Säker på att den inte stod i slavläge och triggades av någon annan blixt? I slavläge spelar det ju ingen roll vilket märke blixten har.
Okej, så hur fungerar en 430 EX II i slavläge? Går den att utlösa med en blixt från kameran?
detta var svaret på inlägg 66
förvisso är jag inget proffs men jag vet att vi hade en 430ex som utlösare på en nikon d40 elichr...s skyport funkade inte så då använde vi en 430ex det är jag ganska säker på då jag vet att jag reagerade på att den var en 430 och inte en 500 någonting
Hej. Lånar även jag denna blixtråd lite =)
Om jag har en 580EX II och en 430EX. Jag vill använda båda som studioblixt och placera i softbox och paraply. Klarar jag mig då på att köpa bara en ST-E2 som sändare/master? Hur synkar denna lösning rent praktiskt? Vilka förhållningsregler måste jag rätta mig efter? (måste ST-E2:an se båda blixtarna etc) Hur ställs blixtarna in?
Många frågor på samma gång, men jag är lite förvirrad i detta..
Kan du inte koppla 580:an till kameran genom en sladd (t.ex. en sådan här: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=19771) och låta den vara master? Då slipper du ju köpa en ST-E2 och kan lägga de pengarna på andra roliga prylar istället ;-)
/Calle