Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon ixus75 Startar INTE

Produkter
(logga in för att koppla)
Kameran är troligen defekt, såvida det inte är batteriet som helt enkelt inte är funktionsdugligt. iBoats råd är dessvärre inte tillämpligt eftersom kameran har ett platt Li-ion-batteri. Hade det varit frågan om AA-batterier hade jag givit samma råd.

Kolla om du har någon i din bekantskapskrets som har en IXUS med batteri av modell NB-4L. Om så är fallet prova med kompisens batteri.

IXUS 75 är ju dessutom en utgången modell. Identisk med IXUS 70 men utan optisk sökare.

Har kollat med identiskt fungerande batteri...men min kamera fungerar EJ
Vet du någon Canonfixare som ordnar detta med felsökning utan att det kostar för mycket??

//Roger B
 
Tack för länken

Jag har laddat ned den svenska instruktionsboken (hade eng. ver. med kameraköpet) men vet fortfarande inte vad jag skall göra??

Och som jag förstår hittar jag inte något om det lilla "facket" bredvid minneskortsplatsen i instruktionsboken...som f.ö. kanske inte betyder något alls, men vem vet???

Kort sagt HJÄLP MIG

//Roger B

Jag tycks mig ha svarat på allting redan som du funderar på :)
jag har redan berättat för dig flera gånger om instruktionsboken :D
att det inte finns det du letar efter. Läser du inte mina inlägg? :p
 
Jag är skeptisk till att hot om polisanmälan är rätt sätt att öppna med, men vi får väl hoppas något positivt kommer ut av det ändå. Fick du med garantipapper och sånt eller?
 
Har gjort som du sa ;-))

Letade rätt på epostadress till handlaren och skickade brev om vad som hänt, att jag tog för givet att han skickar en ny kamera om han är en seriös handlare och att jag i fall han inte hör av sig om en vecka tvingas kontakta myndigheterna i dennes land...

Vet inte om det är rätt sätt eller hur skulle du gjort?

//Roger B

Om du inte får svar från butiken skulle jag nog prova med Canon Spanien. Har du ett kvitto och handlaren är en registrerad återförsäljare bör de väl kunna hjälpa dig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.