ANNONS
Annons

Canon IXUS 960 IS --- DÖD

Produkter
(logga in för att koppla)

Dan P

Aktiv medlem
Hej,

Min kamera dog när jag bestämt mig för att tömma batteriet genom att lämna displayen igång i visningsläget, batteriet tog slut och jag laddade upp det på nytt. Ny laddat sattes det in i kameran, men när on-knappen trycktes in så hände inget. Lite meckande och jag trodde att batteriet hade gått sönder så ett nytt piratbatteri införskaffades och laddades. men även med det nya batteriet så är kameran stendöd, inte ens linsen går ut.

Har ni några ideer på vad det kan vara, trist kameran var ju riktigt bra när den funka.

Säg inte det. Jag har en likadan och när jag tittade på Canons sida på modellen för ett tag sedan så finns det ett ursprungligt fel som de lagar gratis om man lämnar in den. Om det redan var åtgärdat vid köpet så skulle det finnas en färgad prick vid batterifacket har jag för mig. Gå in på Canon.se och kolla. Man skulle titta på kamerans tillverkningsnummer också och min kameras hörde till de som kunde ha detta felet. Jag har tänkt att lämna in min för den kollen även fast den fungerar bra men man vet ju aldrig.

Hoppas du kan väcka den till liv igen annars kanske du kan köpa en Canon IXUS 300HS? Den är jag grymt sugen på när den kommer :)

Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar