Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Ixus 750 vs. Canon Ixus 800 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

Nikke K

Avslutat medlemskap
Hej på er!

Jag har precis införskaffat mig en Canon Ixus 750. Fick ett litet "problem" när jag fick mail från komplett.se som har ett erbj. på Canon Ixus 800 IS. De vill ha 2900 kr vilket är 400 kr mer än vad jag har betalat för min Ixus 750.
Mina föräldrar har länge velat köpa en kamera och har sagt att de kan köpa kameran av mig så jag kan köpa Ixus 800 IS om jag så skulle vilja. Vad säger ni?
Man får ju bildstabilisator, 4x zoom, ISO 800 men lite mindre bildsensor. Är det värt 400 kr?

Vad tycker ni? Mycket tacksam för hjälp!

MVH Niklas
 
Japp det tycker jag helt klart värt det.

Men jag hade iof köpt en 850 idag bara för att få mer vidvinkel. Men det är bara mina 5 cent.

/Martin
 
okej, skulle gärna se att du motiverar valet lite om det går för sig? : ) Just nu är jag väldans nöjd med kameran, men det är fasen svårt att ta bra bilder när ISO är påslaget...
 
Ixus 800 IS beställd!

Japp, ikväll togs beslutet, 800 IS är beställd och borde komma nån gång under veckan..Spännande!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.