Annons

Canon IXUS 400...

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodde

Ny medlem
Hallå ja....

Funderar på att köpa denna kamera
från en sajt i USA.

Kommer nätdelen att fungera även i Sverige
eller måste jag köpa en omkopplare för att
det skall fungera i Sverige????

Hur mycket minne rekommmenderas att köpa
till utöver det 32MB minne som följer med.??

Jag vore hemskt tacksam om det var någon
vänlig själ som vill svara på mina frågor.

MVH

Martin

Har ingen aning om eventuella strömproblem.

När det gäller lagringskapaciteten kan man läsa i bruxen:

Med bästa kvalitet 2272x1704 ryms 30-61-123 bilder på CF-kort som är resp.64-128-256 MB.
Plånboken får väl avgöra vad du väljer. Jag skulle nog själv välja 128 MB.

Kameran medger ett antal olika inställningar: det finns fyra upplösningsgrader och tre kompressionsgrader på varje, alltså 12 varianter

Några nackdelar med import:
- garanti o service är avlägsna
- ingen svensk brux

ett tips är att inte köpa från Staterna på grund av eventuella problem med tull osv. Då lönar det sig bättre att handla från europeiska handlare, främst tyska sådana då de är oftast billigast.

www.idealo.de är en sida för att jämföra priser i tyska butiker. att tänka på är att inte alla butiker skickar till utlandet, så man bör kolla deras fraktkostnader för utlandet.

lägsta pris på idealo.de är 459,00 EUR, utan att veta om butiken skickar till sverige.

Nöjd

Tja,

Jag köpte en Canon Ixus i går med 128mb minnes kort. Mycket nöjd med kameran. Däremot är det inget bra bildbehandlingsprogram med.

Hallå igen....

Läste lite om IXUS 400 på denna sida...

http://www.compusa.com/products/product_info.asp?product_code=302479&pfp=BROWSE

Där står det att det medföljer en batteriladdare
(Battery Charger CB-2LS),på Canons svenska sida
heter batteriladdaren (CB-2LSE) det måste vara
samma laddare.Är det till den man måste ha en adapter typ som till en rakapparat när man är i Grekland???Nätströmadapter ACK 500 är till för
att köra det hela utan batteri stämmer det?

MVH

Martin

Köpte min IXUS 400 i Kuala Lumpur i somras. Fick med en laddare och tre olika sladdar till den. Den ena passar bra här i Sverige. Det är en sådan där liten platt kontakt som fungerar i alla svenska vägguttag. De andra sladdarna är det bara att spara inför framtida utalndsresor.
Det borde ju följa med något liknande från USA.

jodå

jag har köpt min ixus 400 i usa..
själva nätdelen klarar upp till 230 v så det är bara att införskaffa en adapter till laddaren köpte min sån i usa också så jag vet inte om det finns sådan här i sverige men det borde finnas´

/anders

Köpte OCKSÅ en 400 i USA. Laddaren har en vikbar plugg för USA-kontakter. Köp Biltemas adapterkit (cirka 60 spänn) så funkar det perfekt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar