Fifty
Medlem
Hej, jag sitter här hemma och försöker få ut bilder från min Canon IP 4500 som stämmer överens med färgerna på skärmen men med mindre lycka. Jag printar från Photoshop och när jag ska försöka reda ut vilken av Canons ICM-profil som motsvarar mitt papper är det helt kört. Profilerna heter "Canon IP 4500 series" följt av papperstyp som inte skriv ut i klartext. Istället heter de exempelvis "GL2, GL3, MP2, SP1, SP2, PR2". Hur sjutton ska man veta vilken som är till för mitt "Canon Photo Paper Plus Semi Gloss"? Modellbeteckningen på just det papperet är "SG-201" tyvärr finns inget "SG" bland profilerna.
Mycket, mycket, MYCKET tacksam för svar.
Om någon sitter inne med någon bra guide för vilka inställningar som ska användas i skrivarens inställningar när man väljer att Photoshop ska sköta färghanteringen hade jag blivit väldigt tacksam för den också.
Mycket, mycket, MYCKET tacksam för svar.
Om någon sitter inne med någon bra guide för vilka inställningar som ska användas i skrivarens inställningar när man väljer att Photoshop ska sköta färghanteringen hade jag blivit väldigt tacksam för den också.