Eeros
Aktiv medlem
Det har säkert redan uppkommit diskussioner om varför Canon ger cashback på vissa av tillbehören till systemkameror. Kunde dock inte med sökfunktionen hitta en tråd där man diskuterade om det innebär att de är på väg ut med nya modeller. Så ge mig gärna en länk till den tråden om den finns.
Ja, det diskuteras ju alltid livligt över vilka nya kameramodeller Canon ska släppa. Lika mycket diskussion blir det inte om objektiven och andra tillbehör, där tar vi bara tacksamt emot nyheterna när de kommer, upplever jag det som.
Nu när Canon har sin cashbackprogram så fattade jag misstanke om att det vore ju ett ganska smidigt sätt för dem att tömma lager på innevarande modeller innan nya kommer ut. Och det stämmer så tillvida att dessa tillbehör verkar vara slutsålt och nästa leveranser är okända. Kan det vara rimligt att nya modeller är på väg? Vilka förbättringar skulle en uppdatering i så fall kunna innebära på exempelvis extender 1.4x och 2x? Eller på 300/4L? Vad finns att förbättra där? Fritt fram för spekulationer.
Cashback programmet:
Speedlite 580EX
Speedlite 420EX
Extender EF 1.4x II
Extender EF 2x II
Macro Ring Lite MR-14EX
EF 20mm f/2.8 USM
EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
EF-S 60 mm f/2.8 Macro USM
i9950
EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
EF 17-40mm f/4L USM
EF 70-200mm f/4 L USM
EF 300mm f/4L IS USM
Ja, det diskuteras ju alltid livligt över vilka nya kameramodeller Canon ska släppa. Lika mycket diskussion blir det inte om objektiven och andra tillbehör, där tar vi bara tacksamt emot nyheterna när de kommer, upplever jag det som.
Nu när Canon har sin cashbackprogram så fattade jag misstanke om att det vore ju ett ganska smidigt sätt för dem att tömma lager på innevarande modeller innan nya kommer ut. Och det stämmer så tillvida att dessa tillbehör verkar vara slutsålt och nästa leveranser är okända. Kan det vara rimligt att nya modeller är på väg? Vilka förbättringar skulle en uppdatering i så fall kunna innebära på exempelvis extender 1.4x och 2x? Eller på 300/4L? Vad finns att förbättra där? Fritt fram för spekulationer.
Cashback programmet:
Speedlite 580EX
Speedlite 420EX
Extender EF 1.4x II
Extender EF 2x II
Macro Ring Lite MR-14EX
EF 20mm f/2.8 USM
EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
EF-S 60 mm f/2.8 Macro USM
i9950
EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
EF 17-40mm f/4L USM