Annons

Canon G2, drivrutiner Vista

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke E

Aktiv medlem
Hej.

Vet någon om det finns drivrutiner som funkar mellan Canon G2 och Windows Vista? Har gjort några tappra försök men dom vill inte skaka hand.
Jag vill använda mig av EOS utility för att avfyra kameran via datorn.

Jag har kollat Canons hemsida, och även testat några filer därifrån.
Skivan som kom med kameran är ju lastgammal, och infon jag får är att kameran inte stöder operativsystemet, och att Canon inte bryr sig...

Några förslag?

/Micke
 
Öhhhh inte konstigt att "de inte bryr sig". Kameran är ju också lastgammal!

Tror inte ens att den stöder den funktionen du är ute efter.

/Stefan
 
Öhhhh inte konstigt att "de inte bryr sig". Kameran är ju också lastgammal!

Tror inte ens att den stöder den funktionen du är ute efter.

/Stefan

Jo, jag vet att den är lastgammal, Jag har själv köpt den ny, och då kostade den en rejäl slant... Och då vill man gärna kunna använda den och funktionerna den stöder.

OCH JO, den stöder den funktionen, för jag har använt den funktionen tidigare, fast då ihop med Windows XP.

Har provat det mesta som sagt, men drivrutiner verkar inte finnas till Vista...
 
Vista har ju en del kompatibilitets problem. Uppgradera till windows 7 kanske hjälper....

/Stefan
 
I Windows 7 kan man högerklicka på programmets exe-fil, välja egenskaper och sen klicka på fliken "kompabilitet". Bocka i "Kör detta program i kompabilitetsläge för" och välj OS.
Denna funktion finns även i Vista har jag för mig.
 

Bilagor

  • komp.jpg
    komp.jpg
    22.6 KB · Visningar: 192
I Windows 7 kan man högerklicka på programmets exe-fil, välja egenskaper och sen klicka på fliken "kompabilitet". Bocka i "Kör detta program i kompabilitetsläge för" och välj OS.
Denna funktion finns även i Vista har jag för mig.

Tack för detta!

Vet inte varför jag inte försökte med detta? Kanske p.g.a dålig erfarenhet?
Körde både drivrutiner och Remote Capture i XP-kompatibilitet, och då fick jag igång det.
Fast problem kvarstår... När man tar en bild via dator så nyper Remote Cature!
Jag får testa vidare senare...

Tack för hjälpen och tips från er alla!

/Micke
 
Canon G2

Äger en själv som backupkamera, tar utmärkta bilder, grym kamera för sin tid. Helt överlägsen många kompaktkameror idag även Canons nyare. SX1 var inte ens i närheten till exempel. Köp en minneskortläsare för 99 kr så är du imål.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.