ANNONS
Annons

Canon FD 300/5.6

Produkter
(logga in för att koppla)
jag hade ett fd 300/5,6 på en A-1 för 30 år sen. Den var väl ok, men ärligt talat, inga minnen alls över att man ens talade om att objektiven var softa och liknande på den tiden, var nog inte lika avslöjande på film som det är på digital sensor. Den var kalas tyckte jag då i alla fall, fast man drömde om den som hade ett flourit-element i sig (alltså 5,6-varianten, fanns en sådan också, men FL, dvs lite mer manuell hantering)

Det har du förstås rätt i att man kan, men frågan är om man vill. Och om det verkligen är något att rekommendera -- framför allt till fågelfotografering...

Det har du förstås rätt i att man kan, men frågan är om man vill. Och om det verkligen är något att rekommendera -- framför allt till fågelfotografering...

jag har ingen aning faktiskt... men att ropa hem ett tele från ebay på ett par hudringar nån gång anser jag inte som någon jätteförlust

ett par hundringar är dock ett par hundringar. hur du än ser på det så är det bortkastade pengar om det inte är något du kommer använda IMO

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.