Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EX 430EX vs Sigma EF-500 DG SUPER!

Produkter
(logga in för att koppla)
Sådär, blev en order på en Canon 430 EX! Nu ska det nog kunna bli en del kreativa julbilder inomhus!

Får väl se till att studera manualen grundligt först...

Glöm inte bort att om du har någon cash back-kupong så kan du få tillbaka 450kr. Fungerade alldeles utmärkt för mig och tog inte mer än ett par tre veckor. Det är bara att du använder kupongen för 420EX.

Mer info kan du hitta här.

JalleS skrev:
Jag höll också på att bli vansinnig med Sigman och Canonblixten när jag experimenterade men fick till det till sist. Det var ganska mycket överexponeringar till en början, helt plötsligt så fungerade det.
Hur gjorde du för att få det fungera?

Fredrik O. skrev:
Glöm inte bort att om du har någon cash back-kupong så kan du få tillbaka 450kr. Fungerade alldeles utmärkt för mig och tog inte mer än ett par tre veckor. Det är bara att du använder kupongen för 420EX.

Mer info kan du hitta här.

Hajar inte det här riktigt... Behöver man ha köpt ett hus eller något för att nyttja cashback på deras tillbehör? Jag köper alltså denna blixt till en 2 år gammal Eos 30.

Jo jag tror man behöver det. Jag fick ett häfte med min 350D men jag har även läst att folk beställt kuponghäften från Canon så jag är inte helt säker.

Jag beställde mitt häfte från Canons hemsida för kampanjen då jag köpte min 20D innan häftena kom med i paketet. Kampanjen går dock ut väldigt snart så det är om du kan få tag i en kupong från någon som inte utnyttjat sin. Annars blir det nog tajt om tid.

Nu har jag lekt och experimenterat med en 580EX och en Sigma. Jag är lite osäker på resultatet men det känns definitivt som om att:

* Att styra 580EX via Sigman går enkelt och smärtfritt

* Att styra Sigman via 580EX verkar vara mer slumpmässigt. Sigman exponeras för kraftigt.

Eventuellt så ska jag experimentera lite mer medan jag har tillgång till den lånade 580:n.

--jalle

Testkört några bilder med 430an nu och det verkar minst sagt lovande. Kan ju inte bedöma resultatet än (kör analogt) men handhavandet är grymt! Och den låter ju knappt nåt, laddar riktigt snabbt också. Det här verkar bra!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar