Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon Eos RS/R5, är något av ryktet sant?
- Trådstartare Third eye
- Start datum
Är det någon som har förhandsbokat kameran som har fått den ännu?
Ja, flera svenska handlare har gjort en första leverans av R5 till vanliga kunder.
induce
Aktiv medlem
Alright! Har suttit med en förhandsbokning sen mitten av februari men inte hört något ännu. De kanske prioriterar vissa lojala kunder eller butiker före andra med andra ord?Ja, flera svenska handlare har gjort en första leverans av R5 till vanliga kunder.
Senast ändrad:
gunnargren
Aktiv medlem
Vilka har du beställt från? Vet att tex Cyberphoto inte fått några sändningar än.Alright! Har suttit med en förhandsbokning sen mitten av februari men inte hört något ännu. De kanske prioriterar vissa lojala kunder eller butiker före andra med andra ord?
Alright! Har suttit med en förhandsbokning sen mitten av februari men inte hört något ännu. De kanske prioriterar vissa lojala kunder eller butiker före andra med andra ord?
Det verkar var väldigt många som bokade i februari.
induce
Aktiv medlem
Det är där jag har min bokningVilka har du beställt från? Vet att tex Cyberphoto inte fått några sändningar än.
induce
Aktiv medlem
Ja det kanske är så! Jag var tidig på EOS R också och då var det inga problem. Får väl hålla tummarna för att den dimper ner snartDet verkar var väldigt många som bokade i februari.
ahlinder
Medlem
Vet att SP fick 20 st och Fotokungen 2 st i första batchen förra veckan.Ja det kanske är så! Jag var tidig på EOS R också och då var det inga problem. Får väl hålla tummarna för att den dimper ner snart
induce
Aktiv medlem
Inga större mängder med andra ord! Lär väl vara stor efterfrågan på denna också.Vet att SP fick 20 st och Fotokungen 2 st i första batchen förra veckan.
acke
Avslutat medlemskap
Vet att SP fick 20 st och Fotokungen 2 st i första batchen förra veckan.
Jag bokade R5 tidigt hos SP, men avbokade häromveckan. Så det är bara att hugga till, om ni har pengar som bränner i fickan!
Själv har jag tid att vänta.
oXo
Aktiv medlem
Japp, helt fantastisk kameraÄr det någon som har förhandsbokat kameran som har fått den ännu?
jonas18z
Avslutat medlemskap
“Canon still lags behind the Sony sensor tech. The EOS-R5/6 have two stops less dynamic range than the Sony A7sIII”
Två steg bakom, det är ju faktiskt extremt mycket. Trodde Canon fixar till detta men hade fel. Hur kan de komma undan med så mycket efter konkurenterna?
Två steg bakom, det är ju faktiskt extremt mycket. Trodde Canon fixar till detta men hade fel. Hur kan de komma undan med så mycket efter konkurenterna?
Har du någon länk till mätningen?“Canon still lags behind the Sony sensor tech. The EOS-R5/6 have two stops less dynamic range than the Sony A7sIII”
gamleJ
Aktiv medlem
“Canon still lags behind the Sony sensor tech. The EOS-R5/6 have two stops less dynamic range than the Sony A7sIII”
Ett steg ungefär kan nog Canon plocka genom att i efterhand erbjuda C-log3. Fast inte säkert de gör det även om det ryktas om det.
Tommy Blomster
Aktiv medlem
Tror att det kommer ifrån denna video, ca: 6 minuter in:Har du någon länk till mätningen?
Tror att det kommer ifrån denna video, ca: 6 minuter in:
Den mätningen gäller video och där påverkas även DR av gammakurvan.
Här är en mätning av DR vid stillbildsfoto:
Canon EOS R5 Dynamic Range. Canon's first dual gain sensor
Bill from PhotonsToPhotos has completed his testing of the EOS R5 and it has some surprising results. This is Canon's first true dual gain sensor - which means that when the second gain kicks in you get a DR "bump". It also means to maximize the DR of this camera from a purist standpoint you...
www.canonnews.com
ztenlund
Aktiv medlem
Notera att Canon brusreducerar råfilerna på låga ISO, vilket de andra inte gör.Den mätningen gäller video och där påverkas även DR av gammakurvan.
Bill from PhotonsToPhotos has completed his testing of the EOS R5 and it has some surprising results. This is Canon's first true dual gain sensor - which means that when the second gain kicks in you get a DR "bump". It also means to maximize the DR of this camera from a purist standpoint you...www.canonnews.com
(Triangel nedåt, se det finstilta.)
jonas18z
Avslutat medlemskap
Den mätningen gäller video och där påverkas även DR av gammakurvan.
Bill from PhotonsToPhotos has completed his testing of the EOS R5 and it has some surprising results. This is Canon's first true dual gain sensor - which means that when the second gain kicks in you get a DR "bump". It also means to maximize the DR of this camera from a purist standpoint you...www.canonnews.com
Den mätningen men skulle inte video ha högre de än stillbild?
Tonyeagle
Aktiv medlem
Din fråga går inte att förstå, repetera gärna på svenska!Den mätningen men skulle inte video ha högre de än stillbild?
Den mätningen men skulle inte video ha högre de än stillbild?
Sony A7S III ger stötte dynamiskt omfång vid video än stillbild, åtminstone rent teoretiskt. Jag vet inte vad motsvarande videovärde för R5 är, men frågan är också om det inte är ner rätt att jämföra R5 mot Nikon Z7 och Sony A7R IV?
Den mätningen jag länkade till visade små skillnader mot A7R IV för stillbild som ett svar på ditt påstående om att Canon skulle ligga efter.