Annons

CANON EOS "Rebel" 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanStåhl

Aktiv medlem
Hallå!
Jag har spanat in tre kameror som verkar bra för mig: Kodak EasyShare DX7590, HP Photosmart 945 och Fujifilm FinePix S7000. MEN, så av en händelse såg jag ett pris på motsvarande 4.200 SEK i USA för CANON EOS 300D. Om jag skippar den medföljande standardlinsen "EF-S 18-55 3,5-5,6" och köper till "28-135mm IS" istället så borde det bli en kanonkamera. Jag beställer den till en polares svärföräldrar i USA, han ska dit över julen och tar den med sig hem till mig så slipper jag frakten. Kommentar?
 
Kolla noga att allt är i ordning! Priset är så lågt att det kan vara något "skumt" med garantin - t.ex att den bara är i kraft i USA och inte i hela världen. Priset kan också vara räknat på nån form av Canon-kampanj som går ut på att du skall skicka in kvittot och så får du 100 dollar tillbaka - men bara om du har ett bankkonto i USA. Typ. 4200 kronor skulle vara det överlägset lägsta priset jag sett någonsin för en 300D - så kolla noga att allt är i sin ordning!

Var såg du det priset f.ö!?
 
Re: rövarpris på 300D: 42 street photo

JohanStåhl skrev:
Ja, inte sant. jag håller på att kolla med världsgaranti o sånt...

kolla in länken:
http://dpreview-cnet.com.com/Canon_...__Body_only_/4014-6501_9-30519911.html?tag=pl
Det är bara bluff och båg. Butiken finns säkert inte ens i verkligheten.

http://www.resellerratings.com/seller6510.html

Be din polare köpa på B&H eller Canoga istället, de är seriösa.
New York är fullständigt översvämmat med foto-och elektroniksäljare som bara blåser andra.

Jag tror jag har skrivit det en miljon gånger, men låter det för bra för att vara sant är det antagligen det.

Dessutom är jag tveksam till att garantin gäller i Sverige om du köper en digitalkamera i USA. På Nikon är det världsgaranti på allt utom digitalkameror, kolla vad som gäller för Canon. Lita inte på vad butiken säger, utan maila Canon i Sverige, de vet bäst.
 
Ok, Tack för alla synpunkter... nu har jag mycket att tänka på. Jag loggar ut men återkommer på måndag! trevlig helg på er!
 
Så här är det...

Hej !

En kompis har precis köpt en Nikon D70 på B&H Photo i New York. Funderade på att köpa en Canon 300D/Rebel så vi kollade upp hur garantin fungerar.

Garantin på digitala kameror (Nikon och Canon) gäller ENDAST i USA och Canada.
På objektiv är det dock världsgaranti.

Däremot kan du köpa till världsgaranti genom Mack (www.mackcam.com) för cirka 500 SEK.
Detta kan butiken (B&H Photo) sälja till dig. Sedan behöver du bara skicka in ett registreringskort till Mack.

"$100 tillbaks" skall fungera om du som svensk köper en produkt i USA, MEN du måste ange en USA adress som checken skall skickas till eftersom Nikon/Canon inte får skicka någon check utomlands (enligt US Law). Min kompis väntar fortfarande på sin check... men det skulle ta minst 6 veckor och det har bara gått 2.

B&H Photo är en seriös butik som bara säljer foto/video. Min kompis fick ett bättre pris på en D70:a i en annan affär med den verkade skum ! Säljaren där var "pushig" och tjatig; "It's the last one we have, you will have to buy it now, don't wait, it won't be here this afternoon, speciel price fot you my friend" etc... Nej tack ! Handla på B&H Photo istället så är du säker på att du inte köper en "grå-importerad" produkt.


Mvh Robert
 
Senast ändrad:
Jag var på 42nd street photo i sommras, det var en liten butik i typisk turiststil, jag köpte en Canon Ixus 500 och de hade ett högre pris än på nätet i sin butik, säljaren blev också mycket besviken när jag bara vill köpa kameran och inga överprissatta tillbehör (som de tjänar mest på). Däremot var det inget fel på kameran och det var Canon USA produkt och ingen grå import, men som sagt bhphoto.com är seriösa och stora...

Dollarn nere i under 6,80kr nu så slå till!!
/Magnus
 
B&H Photo

Ok, nu har jag kollat in B&H Photo. Det verkar som en seriös och reko affär men hur vet jag vilka tillbehör som jag behöver. Batterierna till exempel;
Battery Pack
BP-511A Lithium-Ion Battery (7.4v, 1390mAh)
ACD-674 Lithium-Ion Battery (7.4v, 1500mAh)
Jag blir snurrig... det senare på 1500mAh men billigare?

Är 1GB att föredra framför 512MB och kvittar det vilket märke? Lexar är ju ok eller? Måste det vara
1GB "80x CompactFlash Card with Write Acceleration (WA) Technology"? Är vanliga CF-kort så mycket långsammare?

Som sagt, jag behöver nog lite hjälp & råd så att jag inte köper för mycket xtrautrustning... eller glömmer en viktig pryl.
 
Canons "cach rebate" funkar på så sätt att köper man en pryl får man 1xRabatt, köper man två får man 2xrabatt osv, vilket innnebär att om man köper en 300D och två objektiv får man 300$ rabatt på kameran (3x100$)!
Det ger ett pris på ca 5500$ på en 300D. Kanske det priset någon såg. Men det kräver ju att man har en bulvan i USA vars adress man kan uppge för utskick av rabatt-checken plus att man vill ha ett par objektiv som finns på rabbatt-listan :)

/D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.