ANNONS
Annons

Canon EOS R100

Produkter
(logga in för att koppla)

Betacam_SP

Aktiv medlem
Jag fick tag i en Eos R100 på rea med kitobjektiv för 3990kr på Cyberphoto. Jag åkte dit idag och hämtade ut kameran. När jag packade upp kameran så blev jag riktigt överraskad. Vilket otroligt litet gulligt bebiskamerahus. Helt fantastiskt att dom kan tillverka en sån endå förhållandevis högpresterande kamera i ett sådant litet format. Prestandan är inte den värsta givetvis, men endå, den är otroligt liten. Storleken går att jämföras med Canons Powershotserie.

ja, den spegelfria teknikens fördelar är tydlig i Eos R50 och R100.
Ja men verkligen.
Bara om man tänker mig för några månader sedan som fotade flitigt med 10d med batterigrepp. 6mp. Jag fick fantastiska porträtt med min ef 80-200/2.8L ihop med 10d. Jag fick otroligt snygga bilder. Om man nu då jämför ett 10d kamerahus med ett R100 som har en otrolig mycket bättre prestanda till ett otroligt mycket mindre format, det är verkligen otroligt.

Ja det förändras med åren, när Sony en gång i tiden släppte sina Nex-kameror som var verkligen små, då var det kommentarer som Donald Duck och tecknade filmer i Live wiev.

Det har hänt mycket. Minns en recension av EOS 1Ds. Den kostade som ny lika mycket som en begagnad bil och vägde 1,5Kg.

Nu får man en kamera med tekniskt mycket bättre prestanda för en bråkdel av priset, storleken och vikten. Det var något visst med dessa 1Ds/1D/1DX hus men tänk vad mycket man får plats med i så små kamerahus numera.

Det har hänt mycket. Minns en recension av EOS 1Ds. Den kostade som ny lika mycket som en begagnad bil och vägde 1,5Kg.

Nu får man en kamera med tekniskt mycket bättre prestanda för en bråkdel av priset, storleken och vikten. Det var något visst med dessa 1Ds/1D/1DX hus men tänk vad mycket man får plats med i så små kamerahus numera.
Ja men verkligen. Jag har en 1d mk iv. Jag älskar den kameran. Det är otroligt vad som händer. Jag tror att snart kommer vi att se fullformatskameror i detta kompaktkameraformat.
Det finns ju dock nackdelar med det lilla formatet också, såsom handhavande och inställningar.

Köpte också en R100 med objektiv för 3990 kr på black week. Har använt den flitigt senaste dagarna och tycker den överraskar för det priset.

Köpte också en R100 med objektiv för 3990 kr på black week. Har använt den flitigt senaste dagarna och tycker den överraskar för det priset.
Ja det förändras med åren, när Sony en gång i tiden släppte sina Nex-kameror som var verkligen små, då var det kommentarer som Donald Duck och tecknade filmer i Live wiev.
Ja men verkligen. Jag har en 1d mk iv. Jag älskar den kameran. Det är otroligt vad som händer. Jag tror att snart kommer vi att se fullformatskameror i detta kompaktkameraformat.
Det finns ju dock nackdelar med det lilla formatet också, såsom handhavande och inställningar.

Ja det finns visst en udda kamera, A7CII Småbild, med IBIS och 33mp och lite till något tyngre dock än R100 429 gram.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar