Annons

Canon EOS 90D Wirless-X TTL problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Bralle69

Avslutat medlemskap
Köpte en Canon EOS 90D för ett tag sen och nu skulle jag prova att fotografera med min Godox TT-685-C blixt via "radiolänk" från en Godox X1-T. När jag tog några provexponeringar TTL läget så resulterade det i starkt överexponerade bilder. Hur man än gör så bränner sändaren av med full effekt på blixten. Provade att använda annan TT-685 som "master" med samma resultat i radioläget. Har man blixten på kameran fungerar allt som det ska samt om man kör med "manuella" inställningar. Det är alltså TTL läget vid "radiokontroll" som spökar.

Kan nämna att jag provat på ett par andra EOS modeller och då fungerar allt som det ska.

Hittade en videoklipp YouTube som beskriver beskriver samma problem med Canon 80D.

Min fråga är om någon annan upplevt TTL problem med Godox produkter (Wireless-X systemet) via radiolänk .
 
Senast ändrad:
Provade en Godox X2t-C sändare med senaste firmwaren och då funkade allt som det ska. Bara att vänta på ny firmware till dom andra grejorna då om det kommer någon. Skönt att det inte var något knas med kameran i alla fall.
 
Jag har själv haft samma problem och funderat lite på vad det kunde bero på. Tackar för att du delade med dig av lösningen. Nu blir det till att beställa en ny sändare snart då... :)
 
Det verkar vara något man får leva med när man köper blixtprylar från andra tillverkare än Canon. Har läst om liknande problem i rätt många år nu, med olika tillverkares prylar.
 
ANNONS