Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 700D eller Canon EOS 750D?

Produkter
(logga in för att koppla)

florinameh

Avslutat medlemskap
Hejsan! Jag har nyligen bestämt mig för att köpa en systemkamera och har suttit och läst en hel del på internet. Dessutom var jag på mediamarkt igår och tog lite hjälp där. Dock är jag fortfarande väldigt osäker på hur jag ska göra. Dem kamerorna som har fångat upp min uppmärksamhet mest är Canon eos 700D och 750D. Jag har lärt mig att det inte är världens skillnad mellan dessa, dock finns det enstaka funktioner som är bättre på 750D, det är bland annat fler megapixlar och wifi funtionen som jag dras väldigt mycket till. Förutom kameran tänker jag köpa två objektiv, först den som ingår 18-55mm IS STM och sen skall jag köpa till Canon EF 50mm F/1,8 STM eftersom den verkade riktigt grym och bra när jag testade den i affären.

Mina frågor till er som är mer fotokunniga är:
- Hade ni valt canon eos 750D och dess nya funktioner eller hade ni lagt pengarna på 700D?
- Tycker ni att dem objektiv jag valt ut är bra (ni som kanske använder dem?)?

Tacksam för svar.
Vänliga hälsningar,
Florina
 
Hejsan! Jag har nyligen bestämt mig för att köpa en systemkamera och har suttit och läst en hel del på internet. Dessutom var jag på mediamarkt igår och tog lite hjälp där. Dock är jag fortfarande väldigt osäker på hur jag ska göra. Dem kamerorna som har fångat upp min uppmärksamhet mest är Canon eos 700D och 750D. Jag har lärt mig att det inte är världens skillnad mellan dessa, dock finns det enstaka funktioner som är bättre på 750D, det är bland annat fler megapixlar och wifi funtionen som jag dras väldigt mycket till. Förutom kameran tänker jag köpa två objektiv, först den som ingår 18-55mm IS STM och sen skall jag köpa till Canon EF 50mm F/1,8 STM eftersom den verkade riktigt grym och bra när jag testade den i affären.

Mina frågor till er som är mer fotokunniga är:
- Hade ni valt canon eos 750D och dess nya funktioner eller hade ni lagt pengarna på 700D?
- Tycker ni att dem objektiv jag valt ut är bra (ni som kanske använder dem?)?

Tacksam för svar.
Vänliga hälsningar,
Florina

Om man går efter billigaste på Prisjakt skiljer det 800 kr mellan 700d och 750d i paket med 18-55 STM. Med den lilla skillnaden skulle jag utan tvekan välja 750d med sin bättre sensor och fler funktioner.

EF 50 1.8 STM är ett mycket bra val för exempelvis porträttfoto, och det mest prisvärda du kan köpa (i den lägre prisklassen) till din Canon.
 
Det enda skälet att välja 700d är ett lägre pris, och då bör det vara påtagligt mycket lägre. Personligen skulle jag nog helst välja 760d framför 750, pga av några finesser som kan vara bra ibland, för mig
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.